افزایش عمر محورهای مواصلاتی با بازرسی پل ها و ابنیه فنی راه های کشور
دقیق تر شدن بازرسی پل ها و ابنیه فنی راه های کشور موجب افزایش عمر و ماندگاری این ابنیه در سطح محورهای مواصلاتی می شود.
دقیق تر شدن بازرسی پل ها و ابنیه فنی راه های کشور موجب افزایش عمر و ماندگاری این ابنیه در سطح محورهای مواصلاتی می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه های سازمان در دوره آموزشی ارزیابی و مستندسازی پل ها و ابنیه فنی سامانه مدیریت پل ها گفت: مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری با رویکردی نوآورانه، پژوهشی، بر پایه دانش روز و در مسیر پیشرفت و روزآمدسازی، کانونی پیشرو و پیشران برای فعالیت های علمی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است.
وی تخصص محوری، مهارت آموزی و نوآوری را از ویژگی های مهم نیروهای متخصص راهداری بیان کرد و برنامه ریزی و سیاست گذاری علمی مبتنی بر اصل نوآوری را از راهبردهای اصلی سازمان راهداری برشمرد.
مدیر دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پل ها را یکی از مهمترین نمادهای اصلی جاده ها برشمرد و با اشاره به وجود ۳۵۵ هزار دستگاه پل در کشور، بیان کرد: امروز به واسطه توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی امکان تصمیم گیری برای مدیران از طریق سامانه BMS فراهم شده است.
سیاهپور گردآوردی اطلاعات از طریق داده های سامانه ای و طراحی و اجرای دستورالعمل ها بر اساس آن ها را عاملی مهم در اجرای پروژه ها و اقداماتی با کارایی و ماندگاری بالاتر دانست.
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل واحد بازرسی ویژه، نگهداری و تعمیر پل ها تأکید کرد: اجرای این دستورالعمل نیازمند بکارگیری تیم های ماهر و مجهز به تجهیزات حرفه ای در سطح پروژه است .