بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

ارائه برنامه عملیاتی انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت ایمنی راه ها در حوزه ایمنی حمل و نقل

برنامه عملیاتی انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در حوزه ایمنی حمل و نقل ارائه شد

ارائه برنامه عملیاتی انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت ایمنی راه ها در حوزه ایمنی حمل و نقل
تین نیوز |

رئوس برنامه عملیاتی در حوزه ایمنی حمل و نقل و کاهش تصادفات رانندگی در نشست مشترک معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ارائه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علیرضا راستیار، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی رعایت اصول و مقررات ایمنی، گفت: این امر با مشارکت همه دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راه های کشور امکان پذیر است و همه مدیران باید دغدغه کاهش تصادفات رانندگی را داشته باشند و برنامه ها و دستورالعمل ها را با توجه ویژه اجرا کنند.

راستیار خاطرنشان کرد: به منظور اثرگذاری بیشتر در اجرای برنامه ها، جلسات انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان ها برگزار شود و اعضای کمیسیون ایمنی راه های استان نیز حضور و مشارکت داشته باشند.

اعلام موقعیت تصادفات جاده ای از طریق نرم افزار موبایلی

براساس این گزارش، میرشفیع، رئیس انجمن خیرین راه و ترابری نیز با اشاره به عملکرد اقدامات انجام شده افزود: به منظور تسریع در امدادرسانی به سانحه دیدگان، نرم افزار و اپلیکیشن موبایلی اعلام موقعیت تصادفات جاده ای از سوی کاربران با همکاری پلیس راهور تهیه شده و مقرر است از طریق هماهنگی با فرماندهی انتظامی کشور عملیاتی شود.

وی افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال گذشته در زمینه رفع نقاط پرحادثه، مقرر شد ۲۰ درصد هزینه طرح های اجرایی به مطالعات رفع این نقاط اختصاص یابد و جمعی از خیرین هم برای این کار اعلام آمادگی کردند.

میرشفیع همچنین به تهیه و نصب شبرنگ روی موتورسیکلت ها در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای ایمنی تردد راکبین موتور سیکلت انجام می شود و مقرر است بروشورهای آموزشی نیز تهیه و در اختیار موتورسواران قرار گیرد.

رزاق منش، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و افزود: راهبرد عملیاتی جمعیت تلاش برای مشارکت حداکثری جامعه است و عضوگیری حداکثری و اقدامات ساختاری و تشکیلاتی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه ها در سال جاری، تهیه و تولید کلیپ های ایمنی با مشارکت شرکت های خودروسازی است که براساس موضوعات ایمنی حمل و نقل تهیه و اطلاع رسانی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.