بازدید سایت : ۷۸۵۸۷

ترانزیت کالا در بخش جاده‌ ای به بیش از ۹ میلیون تن رسید

در سال گذشته میزان ترانزیت کالا در کشور رشد ۵۸ درصدی داشته است و در صورتی که امسال مشکلی در حوزه ترانزیت کالا ایجاد نشود ما شاهد بهبود و افزایش میزان حجم ترانزیت کالا خواهیم بود.

تین نیوز |

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری از ترانزیت ۹.۳ میلیون تن کالا طی شش ماه اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری  با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته میزان ترانزیت کالا به ۹.۳ میلیون تن رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، گفت: این میزان ترانزیت کالا در بخش حمل ونقل جاده ای کشور معادل کل ترانزیت در سال ۱۴۰۱ بوده است که در ایران توانسته است طی ۶ ماه انجام شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان ترانزیت کالا در کشور رشد ۵۸ درصدی داشته است و در صورتی که امسال مشکلی در حوزه ترانزیت کالا ایجاد نشود ما شاهد بهبود و افزایش میزان حجم ترانزیت کالا خواهیم بود.

او با بیان اینکه مجموع عوامل مختلفی در حوزه ترانزیت کالا اثر گذار بوده است، گفت: دولت با ایجاد ظرفیت سازی در پایانه های مرزی و تکمیل فرآیندها در پایانه های مرزی توانست زمینه را برای افزایش میزان ترانزیت فراهم کند؛ از سوی دیگر با ایجاد ظرفیت های مختلف در پایانه های مرزی از جمله ساخت پل دوم در آستارا و افزایش میزان ترانزیت سوخت در پایانه های استان های غربی از جمله کرمانشاه و کردستان ما توانستیم میزان ترانزیت را افزایش دهیم.

هدایتی توضیح داد: به طور قطع امسال با اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته رکورد ترانزیت کالا را در بخش جاده ای و حمل و نقل جاده ای نسبت به سال گذشته خواهیم شکست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.