ساخت 1413 کیلومتر راه روستایی درمازندران در دولت تدبیر و امید
![ساخت 1413 کیلومتر راه روستایی درمازندران در دولت تدبیر و امید](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/mqYHuwfvrTQx/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLAzm83mXJgM4/%D8%A2%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%AA+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86+%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C.jpg)
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که در دولت یازدهم یک هزار و 413 کیلومتر راه روستایی در این استان زیرسازی و آسفالت شد.
به گزارش ایرنا، حیدر نوروزی افزود : در مجموع 30 درصد راه روستایی این استان در دولت تدبیر و امید آسفالت شده است.
وی میزان اعتبار اختصاصی دولت برای ساخت راه روستایی در مازندران را حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک مازندران اضافه کرد : با وجود افزایش راهسازی در این استان در دولت یازدهم ، همچنان این خطه شمال کشور در مقایسه با میانگین کشوری در آسفالت راه روستایی 10 درصد پایین تر است.
وی میزان راه روستایی مازندران را 7 هزار کیلومتر اعلام کرده و 54 درصد از راههای روستایی این استان زیر پوشش آسفالت قرار دارد.
نوروزی بی توجهی به راهسازی روستایی را در گذشته دلیل اصلی عقب ماندگی مازندران در این حوزه دانست و خواهان توجه بیشتر به بودجه راه روستایی شده است.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 3 هزار و 600 کیلومتر آن راه اصلی است و در دولت یازدهم برای راهسازی در مازندران 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.