ممنوعیت پیشفروش اینترنتی و سرویس دربستی در ایام اربعین
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان گفت: انجام هرگونه پیشفروش اینترنتی و سرویس دربستی در ایام اربعین ممنوع است و تخلف محسوب میشود، این در حالیست که به گفته رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، شرکتهای حمل و نقل مسافربری در ایام اربعین به شکل تماموقت و صدر درصدی در اختیار زائران حسینی باشند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان گفت: انجام هرگونه پیشفروش اینترنتی و سرویس دربستی در ایام اربعین ممنوع است و تخلف محسوب میشود، این در حالیست که به گفته رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، شرکتهای حمل و نقل مسافربری در ایام اربعین به شکل تماموقت و صدر درصدی در اختیار زائران حسینی باشند.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست هماهنگی اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی در جمع روسای راهداری و حمل و نقل شهرستانهای استان، مسئولان انجمن شرکتهای مسافربری و مدیران شرکتهای مسافربری استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین باید هرگونه سرویس غیرضروری حذف شود، گفت: در ایام اربعین اولویت اداره حمل و نقل زائران هستند و ناوگان حمل و نقل باید در این ایام آزاد باشد.
وی افزود: البته این بدین معنا نیست که تمامی سرویسها حذف شوند بلکه تنها سرویسهای ضروری برقرار هستند و خدمات لازم به مردمی که نیاز به حمل و نقل عمومی دارند نیز انجام میشود.
پناهنده با اشاره به اینکه جابجایی زائران از پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه امسال انجام میشود، یادآور شد: از همه شرکتها مسافربری تقاضا داریم که در این مدت ۱۰ روز همت و تلاش مضاعفی داشته باشند و نسبت به رفت و برگشت زائران اهتمام لازم را انجام دهند.
به هیچوجه غیبت مدیران شرکتهای مسافربری در ایام اربعین را نمیپذیریم
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچوجه غیبت مدیران شرکتهای مسافربری در ایام اربعین را نمیپذیریم، تصریح کرد: مدیران شرکتهای مسافربری باید در ایام اربعین حضوری مستمر و فعال در شرکتها داشته باشند و در غیر این صورت بازخواست میشوند.
مصطفی پناهنده افزود: از ادارات شهرستانی که پایانه مسافربری دارند نیز میخواهیم حتماً نماینده ثابتی در پایانه مسافربری برای نظارت داشته باشند.
وی به حضور پررنگ مدیران فنی در این ایام اشاره و عنوان کرد: مدیران فنی نیز باید حضوری مستمر داشته باشند تا بتوانند بازدید کاملی از وسایط نقلیه داشته باشند که اتوبوسهای اعزامی هیچگونه ایرادی نداشته باشند.
پناهنده ادامه داد: بررسی مدارک از جمله معاینه فنی، کارت سلامت، تمدید دفترچه و کارت هوشمند باید در اولویت قرار گیرد که سفری پر از آرامش برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم شود.
وی احترام و عزت زائران امام حسین (ع) را از اولویتهای مهم رانندگان در طول سفر برشمرد و گفت: با توجه به سردی هوا در آن ایام، رانندگان باید همچنین نسبت به وسایل گرمایشی وسایط نقلیه خود اطمینان لازم را داشته باشند.
این مسئول در ادامه از انجمنهای صنفی خواست نسبت به تعیین نرخی معقول و منصفانه نسبت به رفت و برگشت زائران اقدام کنند.
برپایی ۳ موکب بینراهی برای میزبانی از زائران اربعین
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان همچنین از برپایی ۳ موکب بینراهی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: با همکاری اداره اوقاف، مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی فدک یک، مجتمع فدک دو و همچنین مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی پردیس غرب برای پذیرایی از زائران حسینی برقرار میشود.
مصطفی پناهنده از رانندگان خواست با صبر و حوصله بیشتر در مسیر موکبها توقف کرده تا زائران در این موکبها استراحت کرده و پذیرایی شوند.
وی با اشاره به اینکه پارسال در ایام اربعین حسینی ۱۲۰۳ سفر توسط حمل و نقل استان انجام شد، اذعان داشت: ۳۳ هزار و ۶۶۷ زائر در این ایام جابجا شدند که امسال در تلاش هستیم بتوانیم حداکثر و تمامی مسافران را جابجا کنیم.
این مسئول راهداری استان از رانندگان خواست علاوه بر رفت زائران نسبت به برگشت آنها نیز سرعت عمل لازم را داشته باشند تا شاهد موج انبوهی از مسافران در مرز نباشیم.
پناهنده ادامه داد: پارسال در ایام اربعین حسینی مرز مهران برای استان ما تعیین شده بود و زائران از طریق این مرز به سمت کربلا اعزام میشدند که امسال خوشبختانه با امنیتی که ایجاد شده مرز خسروی برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، در این نشست روسای راهداری و حمل و نقل شهرستانهای استان، مسئولان انجمن شرکتهای مسافربری و مدیران شرکتهای مسافربری استان همدان به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
ضرورت فعالیت صد درصدی شرکتهای حمل و نقل در ایام اربعین
وحید سخائیان رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان نیز در این نشست گفت: به دلیل نزدیکی استان همدان به مرز، این استان به عنوان استان معین انتخاب شده و لازم است مدیران شرکتهای مسافربری و روسای ادارات حمل و نقل استان نسبت به اعزام ناوگان مسافربری برای زائران اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه اولویت اعزام اتوبوسها به مرز خسروی و با زائران اباعبدالله الحسین (ع) است، تصریح کرد: باید ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکتهای حمل و نقل مسافربری نسبت به این امر باشد.
سخائیان با اشاره به اینکه اربعین حسینی بازتاب تبلیغاتی زیادی را به همراه دارد، افزود: لازم است گه رانندگان با دقت نظر بیشتر و سر ساعت مقرر نسبت به رفت و برگشت زائران اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت شرکتهای حمل و نقل مسافری همدان افزایش مییابد یادآور شد: استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاههای ذی ربط، از جمله اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران است. آمادگی بخش حمل و نقل جادهای استان البرز برای خدماترسانی به زائران اربعین حسینی
این مسئول از آمادگی ناوگان حمل و نقل جادهای استان همدان برای ارائه خدمات و جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: بخش راهداری و حمل و نقل جادهای استان با تمام امکانات و توان خود آماده خدمترسانی به زائران عتبات عالیات و شرکتکنندگان در مراسم اربعین حسینی است.