ماشین آلات راهداری صاحب بانک اطلاعاتی می شوند
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری تحت سیستم تحت وب CMMS با نظارت و هماهنگی کارشناسان انجام می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری تحت سیستم تحت وب CMMS با نظارت و هماهنگی کارشناسان انجام می شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان، حمیدرضا پرورشی خرم در جمع کارشناسان ماشین آلات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه این نرم افزار با قابلیت اختصاص صفحات مرتبط با ناوگان مورد استفاده هر شهرستان روی سیستم شهرستان مربوطه نصب و مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: کاربران استفاده کننده با استفاده از قسمت های تکمیل شده توسط کاربر اصلی در ستاد، نسبت به نیازهای تعمیر و تعویض قطعات ناوگان اقدام می کنند.
وی افزود: این نرم افزار در اختیار کارشناسان ماشین آلات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که با ثبت موارد و مشکلات ناوگان راهسازی به شکل سیستمی انجام می شود.
پرورشی خرم با بیان اینکه این نرم افزار به عنوان بانک اطلاعاتی ماشین آلات محسوب می شود، بیان داشت: در این نرم افزار داده هایی شامل سیستم های مدیران، پیش بینی قبول سرویس، اطلاعات پایه، اشخاص، درخواست قطعه، ثبت تعمیرات، سوابق و بازدیدهای فنی نصب شده است.
وی در ادامه، جمع بندی و برآورد هزینه ها، علت تعمیرات، مدیریت تعمیرات و هزینه ها و کنترل سوخت را از جمله اهداف نصب این نرم افزار عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: کیفیت کار و نگهداری وسایل نقلیه با ثبت سوابق تعمیراتی کمک بزرگی به حفظ و نگهداری می کند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: این نرم افزار کمک کننده قابلی برای مباحث نظارتی مسئولان است و موارد ذکر شده باید منطبق بر چهارچوب ضوابط باشد.
پرورشی خرم با تأکید بر اینکه همه تعمیرات باید ثبت شود تا پس از گزارش گیری قابل رصد و پیگیری باشد، تصریح کرد: رصد پایانی اطلاعات بسیار مهم است و هر ماشینی که به هر علت هزینه های غیرقابل توجیه دارد باید پیگیر علت آن شد.
بهره گیری از رانندگان فصلی یکی از علل فرسودگی ناوگان است
رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز یکی از علل فرسودگی و فشار بر روی ناوگان را بهره گیری از رانندگان فصلی و نداشتن عدم تعهد کافی عنوان و خاطرنشان کرد: ضروری است از رانندگان باسابقه در این زمینه استفاده شود.
آرش آزادی افزود: ماشین آلات قلب اداره است و باید از هر گونه فشار اضافی به دستگاه ها پرهیز شود.
وی ادامه داد: فشار اضافی به دستگاه موجب خسارات زیاد و کاهش سرمایه ماشین آلات می شود.
آزادی یادآور شد: این دستگاه ها ویژه امور راهداری است و ارجاع هر کاری با آگاهی از وارد آمدن آسیب به دستگاه نباید دلیلی بر انجام باشد.