بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
در خراسان جنوبی صورت گرفت:

رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر در خراسان جنوبی

جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای موضوع ماده ۱۲، طی ۷ ماه اول امسال ۴ جلسه برگزار و به تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر در خراسان جنوبی
تین نیوز |

جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای موضوع ماده ۱۲، طی ۷ ماه اول امسال ۴ جلسه برگزار و به تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون‌شهری، جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای موضوع ماده ۱۲، طی ۷ ماه اول سال جاری ۴ جلسه برگزار و به تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

مهدی گرجی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به این خبر افزود: در آبان ماه امسال، جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۲۴ شرکت حمل‌ونقلی کالا و مسافر مستقر در استان خراسان جنوبی رسیدگی شد.

وی در خصوص آرای صادره در این جلسه اعلام کرد: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان، در مجموع برای شرکت‌های دارای تخلفات نوبت اول تذکر کتبی، نوبت دوم جریمه نقدی صادر و احکام مربوطه ابلاغ شد که نیز می‌توان به جریمه ۷۶ میلیون ریالی یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و جریمه ۵۰ میلیون ریالی یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در استان اشاره کرد.

گرجی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر نیز عنوان کرد: با توجه به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا اعم از عدم رعایت مهار مناسب بار، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو، صدور بارنامه جهت وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیکی و ... و نیز در بخش مسافر عدم حضور مدیر فنی در هنگام صدور صورت‌وضعیت، صدور صورت‌وضعیت برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزان ایمنی، شکوائیه مسافر از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها افزود: این اداره کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری را دارد که سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماید.

شایان ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در کمیسیون ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی، با حضور مدیرکل، نماینده صنف مربوطه، مسئول اداره حقوقی بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.