بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ نیمی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده‌اند؛ نوسازی مینی‌بوس فراموش شده بود

در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی در بخش بار و مسافر ، 250 هزار دستگاه فرسوده هستند که باید هر چه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

نیمی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده‌اند؛ نوسازی مینی‌بوس فراموش شده بود
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود آغاز طرح نوسازی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نوسازی بخش مینی‌بوس اهمیت داده نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم  تحویل ٥٠٠دستگاه خودروی مینی‌بوس ایسوزو از محل نوسازی ناوگان فرسوده و اشتغال‌زایی به تشریح آخرین وضعیت اجرای این طرح از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت..

معاون وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه 90 درصد کار حمل‌ونقل در هر دو بخش مسافری و باری از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: این رقم نشان می‌دهد که امنیت کشور به وضعیت کامیون‌ها و هم‌چنین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ما ارتباط نزدیکی دارد.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر 600 هزار راننده در بخش حمل‌ونقل عمومی فعال هستند، ادامه داد: با وجود آغاز طرح نوسازی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نوسازی بخش مینی‌بوس اهمیت داده نمی‌شد.

وی خبر داد: در قرارداد اخیر نوسازی 20 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی گردش مالی پنج هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌‌شود که این طرح با حمایت بانک کارآفرین و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام خواهد شد و  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محل منابع خود بابت ارائه تسهیلات به طرح‌های نوسازی ناوگان یارانه سود تسهیلات می‌پردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین با توضیح اینکه لازم است نوسازی در بخش مسافری بیشتر موردتوجه قرار گیرد به تلاش سازمان برای توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی و بزرگراهی داریم  است که در 2 الی 3 سال آینده به 20 هزار کیلومتر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در حال حاضر از 450 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی در بخش بار و مسافر، 250 هزار دستگاه فرسوده هستند که باید هرچه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.