بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ سازمان راهداری به دنبال انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

سازمان راهداری با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار ۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت، ۴۰۰ میلیاردتومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش‌خصوصی بهره‌ خواهد برد.

سازمان راهداری به دنبال انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت
تین نیوز

سازمان راهداری با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار ۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت و ۴۰۰ میلیاردتومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش‌خصوصی بهره‌ خواهد برد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب گفت: کلیه اقدامات این سازمان جهت بهبود شرایط راه‌های کشور است.

شورای اقتصاد بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی پس از بحث و بررسی با انتشار اوراق مشارکت ریالی جهت طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور به میزان مبلغ شش هزارمیلیارد ریال را به شرح ذیل مشروط به رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط و رعایت موارد زیر مورد تصویب قرارداد:

الف اولویت انتشار اوراق مشارکت ریالی با طرح و پروژه‌های مربوط به ارتقا ایمنی جاده‌‌ای کشور و بهبود رویه راه‌های مربوط به طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور هست.

ب بازپرداخت اصل‌وفرع (سودهای علی‌الحساب،‌کارمزد و سایر هزینه‌ها) ناشی از انتشار اوراق مشارکت ریالی به عهده وزارت راه و شهرسازی-سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و هزینه‌های مزبور را از محل منابع داخلی خودپرداخت نماید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف است از سهم بودجه سالانه خود اعتبار لازم را در بودجه سنواتی سال ۹۷ و سال‌های بعد منظور نماید.

ج زمان انتشار اوراق مشارکت ریالی و نرخ کارمزد اوراق توسط کمیته بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ تعیین و به تصویب خواهد رسید.

کمبود بودجه در بخش راهداری یکی از معضلاتی است که باعث افزایش تصادفات جاده‌ای و درنتیجه افزایش تلفات این بخش شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.