در طراحی آینده سازمان راهداری از هوش مصنوعی استفاده می شود
معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی با تأکید بر بهره برداری از فناوری های روز، هوش مصنوعی و تحلیل داده برای طراحی آینده سازمان، این امور را تنها پیشگیری از هدررفت منابع و زمان برشمرد.

حرکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به سوی هوشمندسازی و آینده مبتنی بر فناوری های نوین است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منصور فخاران در نشست هم اندیشی کارکنان و تجلیل از بازنشستگان مرکز توسعه آموزش، مطالعات و هوش مصنوعی با اشاره به تجربه سایر نهادهای موفق در این حوزه، بیان کرد: ما باید از فناوری های روز، هوش مصنوعی و تحلیل داده و فناوری های روز برای طراحی آینده سازمان استفاده کنیم، این تنها راه نجات ما از هدر رفت منابع و زمان است.
وی با بیان این که نسل جدید کارکنان و بهره برداران، با زبان تکنولوژی سخن می گویند، تأکید کرد: برای ارتباط مؤثر با مخاطبان آینده، باید به زبان مشترک برسیم که با تکنولوژی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی انجام می شود.
معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی با تأکید بر ضرورت تحول در رویکردهای مدیریتی سازمان، عنوان کرد: رویکردهای سنتی در مدیریت و بهره مندی از ساختارهای متمرکز و غیرمنعطف دیگر پاسخگوی شرایط امروزی نیست و در مسیر ترسیم شده برای آینده این سازمان، با آغاز یک تغییر پارادایم در نظام تصمیم گیری مواجه هستیم.
وی با اشاره به نقش این رویکرد در توانمندسازی سازمان های مدرن، اظهار داشت: امروز دیگر مدیریت سازمانی صرفاً به معنای فرمان دادن و اطاعت نیست، بلکه باید ساز و کارهایی طراحی شود که افراد با انگیزه، علاقه و خودانگیختگی در راستای اهداف سازمان حرکت کنند.
وی مدیریت سازمانی موثر را متکی بر ابزارهای هوشمند، مشارکت فعال کارکنان و تقویت ساختارهای سیال و منعطف دانست و افزود: ما نیازمند مدلی هستیم که در آن، انگیزه درونی و خلاقیت نیروی انسانی جایگزین الزامات بیرونی شود، در چنین الگویی، بهره وری پایدار، چابکی سازمانی و توسعه ی مستمر، به صورت طبیعی در فرآیندها جاری می شود.
معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی، مدیریت سازمانی موثر را مقدمه ای برای ورود هوشمندانه سازمان به عرصه های نوین مدیریتی و فناوری های تحول آفرین دانست و آن را سنگ بنای چابک سازی ساختار اداری سازمان عنوان کرد.