◄ آغاز روند ترخیص لاستیک و قطعات خودروهای سنگین
بخشی از قطعات اتوبوس و لاستیک خودروهای سنگین درحال ترخیص از گمرک هستند. عبدالهاشم حسننیا، رئیس سازمان راهداری بابیان این مطلب گفت: بخش حملونقل بهعنوان مصرفکننده نهایی قطعات خودروهای سنگین، خواهان تسریع در ترخیص این کالاها از گمرک است.
![آغاز روند ترخیص لاستیک و قطعات خودروهای سنگین](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/O54TrnFtNN6q/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLGfP7ijcJSuO/%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85+%D8%AD%D8%B3%D9%86+%D9%86%DB%8C%D8%A7.jpg)
بخشی از قطعات اتوبوس و لاستیک خودروهای سنگین درحال ترخیص از گمرک هستند. عبدالهاشم حسننیا، رئیس سازمان راهداری بابیان این مطلب گفت: بخش حملونقل بهعنوان مصرفکننده نهایی قطعات خودروهای سنگین، خواهان تسریع در ترخیص این کالاها از گمرک است.
به گزارش تیننیوز به نقل از مهر، حسننیا افزود: منتظریم قیمت قطعی ارز تخصیصیافته به حملونقل عمومی بار و مسافر مشخص شود. در آن حالت قیمت نهایی اتوبوس و کامیون را ارزیابی میکنیم.
او درباره افزایش تقاضای سفر با حملونقل عمومی جادهای در پی گرانی بلیت هواپیما تصریح کرد: درحالحاضر ضریب اشغال صندلیهای اتوبوس در کشور حدود ۶۰ درصد است؛ بنابراین ظرف دو تا سه سال آینده به تولید اتوبوس جدید نیاز نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه سهمیه تردد حملونقل هوایی از کل مسافران در کشور کمتر از ۴درصد است، ادامه داد: درحالحاضر با گرانی بلیت اتوبوس بین دو تاسهدرصد مسافران هوایی به حملونقل جادهای منتقل میشوند که بخش عمدهای از آنها، به خودرو شخصی رجوع خواهد کرد و درصد کمی از حملونقل عمومی (اتوبوس) بهره خواهند برد.
حسننیا خاطرنشان کرد: درحالت نرمال مشکلی از این کمبود اتوبوس نخواهیم داشت که البته این موضوع، در کوتاهمدت تثبیت میشود؛ اما در درازمدت ازآنجاییکه سن ناوگان حملونقل عمومی جادهای مسافری افزایش خواهد یافت و نیز سیاست دولت، نوسازی ناوگان است، عدم ترخیص قطعات اتوبوس از گمرکات ازجمله گمرک شهریار باعث گرانی محصول نهایی (اتوبوس) و درنتیجه افزایش قیمت بلیت اتوبوس خواهد شد.