بستن کمربند ایمنی، تلفات تصادفات را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه « بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود» گفت: تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه « بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود» گفت: تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای؛ مهران قربانی معاون حملونقل این سازمان، با حضور در نشست مدیران شرکتهای حملونقل مسافر اتوبوسی استان تهران اظهار داشت: با افزایش اقدامات کنترلی و نظارتی بر ناوگان اتوبوسی، بهبود وضعیت ایمنی حمل و نقل این ناوگان سرعت بیشتری می گیرد . پیشرفت و تحول در بخش حملونقل جادهای باید به طور مستمر دنبال شود و بهبود بخشیدن به وضعیت موجود یکی از اهداف اصلی ارتقاء ایمنی در بخش است که با همکاری و مشارکت مدیران شرکتهای حملونقل مسافر، قابل دستیابی است.
وی مقوله ایمنی را به عنوان اولین اصل در حملو نقل بیان کرد و افزود: در تعریف جهانی حملونقل از حملونقل ایمن، ارزان، سریع و با حفظ پایدار محیط زیست یاد میشود که کلمه ایمنی در اصل اولویت قرار دارد.
وی افزود: بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود و تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه عامل مهم تصادفات را "خستگی و خواب آلودگی"، "حواس پرتی" و "عجله و شتاب" برشمرد و افزود: سلامت هموطنان امانتی بزرگ در حوزه حمل و نقل جادهای است که امیدواریم با تعامل موثر همه دست اندرکاران و شرکتهای حمل و نقل مسافری و همکاری واقعبینانه در این بخش و ارتقای فرهنگ عمومی، میراثی ماندگار در حوزه ایمنی حمل و نقل جادهای به نسل بعدی کشور انتقال یابد.
براساس این گزارش ، عامری مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در این نشست ، اظهار داشت: با توجه به وسعت کشور و گستردگی شبکه راه ها ، حمل و نقل ناوگان عمومی جاده ای از مقبولیت بیشتری در میان سایر شقوق حمل و نقل برخوردار است که با تقویت سامانه های نظارتی و کاهش تصادفات جاده ای کمک شایانی به حفظ وضعیت و ارتقاء این بخش ، خواهد شد .
این گزارش حاکی است ، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر نیز طی سخنانی ، بر مدیریت مناسب بر بخش حمل و نقل مسافر اتوبوسی از سوی شرکتهای حملونقل تاکید کرد و افزود: ترویج و توسعه حملونقل عمومی، علاوه بر افزایش درآمد برای شرکتهای حملونقل، موجب ارتقاء بهرهوری در بخش و کاهش آلودگی های زیست محیطی می گردد.
وی همچنین به مزایای کنترل مانتیورینگ سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس جاد ه ای با استفاده از سامانه سپهتن اشاره کرد و به مدیران شرکتهای حمل و نقل نسبت به اجرای دقیق سامانه مذکور ، تاکید کرد .
حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، با بیان اینکه تمام شرکتها و متصدیان حمل و نقل مسافر اتوبوسی ملزم به راه اندازی و اجرای سامانه سپهتن می باشند، افزود: با تاکیدات معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اقدامات کنترلی و نظارتی و استفاده بهینه از امکانات مانیتورینگ ناوگان با استفاده از سامانه سپهتن ، می بایست مورد توجه بیشتر قرار گیرد و از تصادفات و تخلفات احتمالی رانندگان پیشگیری شود.
گفتنی است در ادامه این نشست نحوه استفاده از سامانه سپهتن از سوی شرکت مجری طرح آموزش داده شد و به سوالات مدیران شرکتها در خصوص این سامانه پاسخ های لازم ارائه گردید.