◄ الزامات نصب تابلوهای تبلیغاتی در آزادراهها
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با تاکید بر توجه به پارامتر های کلیدی «تردد ایمن» و «تردد روان» در حمل و نقل جاده ای ، رعایت آن را در نصب تابلوهای غیرترافیکی در جاده ها حایز اهمیت دانست.
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با تاکید بر توجه به پارامتر های کلیدی «تردد ایمن» و «تردد روان» در حمل و نقل جاده ای ، رعایت آن را در نصب تابلوهای غیرترافیکی در جاده ها حایز اهمیت دانست.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونفل جاده ای ، مجید صباغزاده مدیر کل دفترتوسعه ایمنی راه وحریم این سازمان در خصوص جانمایی تابلوهای تبلیغاتی در آزادراهها و جلوگیری از به خطر افتادن ایمنی تردد خودروها اظهار داشت:
مهمترین موضوع در سطح راه، ایمنی استفاده کنندگان است، به عبارتی در سیستم حمل و نقل جادهای دو پارامتر کلیدی شامل «تردد ایمن» و «تردد روان» حائز اهمیت است و تحقق آن همواره مد نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه قرار دارد .
وی افزود: بنابراین در خصوص اعمال هر گونه تغییر به هر صورتی در سطح راه ، ضرورت دارد از منظر ایمنی بررسی شده و در صورت عدم تطابق با معیارهای استاندارد، حذف شود.
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای خاطر نشان کرد: بر همین اساس نصب تابلوهای غیرترافیکی در حاشیه راهها مستلزم رعایت نکاتی نظیر عدم ایجاد محدودیت دید یا عدم نصب در مکانهای دارای سابقه تصادف و غیره است، بنابراین در برخی از مسیرها و جادهها اصلاً اجازه داده نمیشود که این تابلوهای تبلیغاتی نصب شوند و در نقاطی از جاده و آزادراه که پتانسیل تصادف بالا باشد، از نصب این تابلوهای تبلیغاتی جلوگیری میشود.
صباغ زاده اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در نصب اینگونه تابلوها این است که به هیچ وجه نباید پیامها و ظاهر آنها موجب حواسپرتی راننده شود به همین دلیل بسیاری از موارد مورد نظر و مطلوب برای پیامهای تبلیغاتی و تجاری در این مورد حذف شده و ممنوع است .