ماهانه برای ۱۰۰۰ متقاضی کرونایی بلیت صادر نمیشود
با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلامگیری میشود
مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلامگیری میشود و سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای 1000 متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، داریوش باقر جوان درباره میزان سفر با حمل و نقل عمومی در ایام عید فطر امسال که ممنوعیت تردد با وسایل شخصی به اجرا رسید با سال گذشته اظهار داشت: در ایام عید فطر امسال بازه زمانی 21 تا 25 اردیبهشت ماه نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، تعداد سفر 26 درصد و تعداد جابه جایی مسافر 15 درصد افزایش یافت.
وی تاکید کرد: شرایط عادی و پایانههای مسافربری خلوت بودند. باید توجه داشته باشیم که سال گذشته میزان سفر به شدت کاهش یافته بود و عملا سفری قابل توجهی وجود نداشت به همین دلیل این افزایش 26 درصدی تردد وسایل حمل و نقل عمومی نشانگر شلوغی جادهها نیست.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: در این ایام در مجموع 185 هزار سفر انجام و یک میلیون و 285 هزار مسافر جابه جا شد.
باقرجوان با اشاره به عدم صدور بلیت برای متقاضیانی که مبتلا به کرونا هستند، گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلامگیری میشود و سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای 1000 متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده است.
وی درباره برخورد با متخلفانی که پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی را رعایت نمیکنند، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا به امروز 6 هزار پرونده برای سه گروه رانندگان، مالکان وسایط نقلیه و شرکتها حمل و نقل که در این حوزه تخلف کردهاند، تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای افزود: باید توجه داشته باشیم که بعضا اتفاق افتاده که رانندهای علاقهمند به انجام این تخلف و عدم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی نبوده اما با فشار مالک یا زیادهخواهی شرکت حمل و نقل مجبور به پذیرش مسافر بیش از حد مجاز شده است.
باقرجوان درباره نوع برخورد با متخلفان گفت: تذکر کتبی و درج در پرونده تا ممنوعیت و محرومیت از یک تا 6 ماه فعالیت از انواع برخورد با این متخلفان است.
وی تاکید کرد: مسافران میتوانند از طریق سامانه پیامکی 1000141، تلفن گویای 141، و وب سایت 141 تخلفات را اطلاع دهند البته در پایانهها هم در صورت مشاهده تخلف میتوانند موضوع را به ناظرین سازمان راهداری حاضر در پایانه اطلاع دهند.