◄ ناوگان باری کشور برای رانندگان اقتصادی نیست
معاون حملونقل جادهای با اشاره به فرسودگی ناوگان باری کشور گفت: این ناوگان با توجه به هزینههایی که برای رانندگان به همراه دارد، اقتصادی نیست.
معاون حملونقل جادهای با اشاره به فرسودگی ناوگان باری کشور گفت: این ناوگان با توجه به هزینههایی که برای رانندگان به همراه دارد، اقتصادی نیست.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خداداد مقبلی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از فعالان عرصه راهداری کرمان با تاکید بر لزوم ارتقای وضعیت راههای روستایی استان کرمان اظهار کرد: اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان برای راههای روستایی کشور اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۳۰ میلیارد تومان از اعتبار گفته شده به کرمان اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار توزیع شده و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی با اشاره به اینکه ضریب راه آسفالت روستایی هفت استان در کشور کمتر از ۷۰ درصد است، افزود: کرمان یکی از استانهای دارای این وضعیت است. ضریب راه آسفالت روستایی در حالت استاندارد باید به ۸۲ درصد برسد.
معاون توسعه، ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با اشاره به فرسودگی ناوگان باری کشور اظهار کرد: ۳۶۵ هزار ناوگان باری کشور حدود ۱۹ سال عمر داشته و فرسوده هستند.
وی با اشاره به اینکه ناوگان کنونی کشور با توجه به مشکلات هزینهای و معیشتی که برای رانندگان به همراه دارد، اقتصادی نیست، افزود: باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
مقبلی از کرمان به عنوان شاهراه اقتصادی و ارتباطی کشور نام برد و گفت: ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجود دارد.