افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین تخلف است
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: پس از اعلام وزیر راه مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: پس از اعلام وزیر راه مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.
به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان درباره اخبار منتشرشده مبنی بر افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و همان مبلغی که ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده بود باید از مسافران گرفته شود. ابتدا قرار بود افزایش ۷۵ درصدی صورت گیرد، اما پس از اعلام وزیر راه مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، دیگر افزایش قیمتی تصویب نشده و مبلغ بالاتر از آن غیرمجاز است و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.
وی با بیان اینکه به دلیل یک سر خالی بودن اتوبوس ها چنین تصمیمی گرفته شده بود، گفت: سفرهای دوره رفت زائران به صورت یک طرفه انجام شده و در حال حاضر ناوگان مسافری برای بردن زائران از ایران به عراق متوقف شده است. از روز شنبه هفته جاری، زائران در حال بازگشت به کشور هستند و با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، ناوگان برگشت مجددا به صورت خالی گسیل می شوند تا بتوانیم زائرانی را که هر روز وارد کشور می شوند، به مقصدشان برسانیم.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای در ادامه توضیح داد: زائرانی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند، اگر متقاضی حمل ونقل عمومی هستند، درخواست می دهند و بر اساس میزان تقاضا به درخواست ها پاسخ داده می شود؛ بخشی از ظرفیت ناوگان به صورت آماده باش در مرزها حضور دارند که بتوانند سریع تر زائران را به شهرهایشان برسانند و مشکل کمبود وجود نداشته باشد.
باقرجوان درباره مواجهه زائران با قیمت های نامتعارف بیان کرد: همکاران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای هم در محل پایانه های مسافری در سفرهای رفت و هم در برگشت در محل پایانه های مرزی، حضور دارند و مسافران می توانند نه تنها افزایش قیمت های نامتعارف، بلکه هر شکایت و انتقادی که در حوزه حمل ونقل وجود دارد را اعلام کنند. همچنین تلفن گویای ۱۴۱ برای ارتباط زائران با سازمان راهداری فراهم است.
وی ادامه داد: این تلفن گویا پیشنهادات، انتقادات و شکایات را دریافت می کند و مشخصات سفر و زائر، ثبت می شود و کد رهگیری به زائر ارائه می شود، براساس این مشخصات، اطلاعات بررسی و رای صادر می شود؛ هر اجحاف و اضافه دریافتی که از زائران گرفته شده باشد، اولا شرکت حمل ونقل باید پول زائر را برگرداند و رضایت زائر را کسب کند و در کنار آن، برخورد و محدودیت های حمل ونقلی هم برای شرکت در نظر گرفته می شود.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای با بیان اینکه روز گذشته ورود زائران به کشور از خروج آنها در پایانه های مرزی بیشتر بود، گفت: اگر ورود یک باره باشد که از روز گذشته شدت گرفته، ممکن است در مواردی با کمبود اتوبوس مواجه شویم. برای سفرهای رفت تقاضا شده بود که از ناوگان نهادها کمک بگیریم که تا کنون ناوگانی اعلام نشده، اما هر زمانی که اعلام کنند، ما از ظرفیت ها استفاده می کنیم.