بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

استقرار کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

به منظور رسیدگی قاطع به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری به ویژه تخلفات مربوط به تضییع حقوق رانندگان، کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور فعال گردیده اند.

استقرار کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای
تین نیوز |

به منظور رسیدگی قاطع به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری به ویژه تخلفات مربوط به تضییع حقوق رانندگان، کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور فعال گردیده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حسین پارسایی مدیرکل دفتر حقوقی این سازمان با اعلام این مطلب که ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ، مهمترین رکن اقتصاد کشور و رانندگان، سکانداران اصلی این صنعت هستند، افزود: در راستای حفظ و صیانت از حقوق رانندگان، در کنار تسهیل فرایند حقوقی سایر امور مربوط به رانندگان (بویژه تنظیم ضوابط و مقررات مربوط به تأمین رفاهیات)، به منظور رسیدگی فوری و بموقع به تخلفات منجر به تضییع حقوق رانندگان به ویژه در زمینه اخذ کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه، تسریع در رسیدگی موثر و بازدارنده به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری و تامین هر چه بیشتر اهداف نظارتی مورد نظر و ایجاد اثربخشی در تصمیمات، اقدام به فعالسازی کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها گردیده است.
وی با اشاره به این که برگزاری جلسات کمیسیون های ویژه رسیدگی به تخلفات بعد از ابلاغ بخشنامه ریاست محترم سازمان ضروری است، بیان کرد: از زمان ابلاغ این بخشنامه برگزاری جلسات کمیسیون های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در محل ادارات کل ستادی، استانی و شهرستانی، محل فعالیت شرکت ها و مؤسسات حمل و نقلی ، پایانه های عمومی و اختصاصی و شهرک ها یا هر محلی که عملیات حمل و نقلی در انجام می گیرد، با حضور دبیر کمیسیون (رئیس اداره حقوقی)، نماینده اداره کالا یا مسافر و نماینده صنف مربوطه، ضرورت دارد و نسبت به موارد تخلف به صورت فوری، رسیدگی و مطابق آئین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تصمیمات قانونی لازم اتخاذ می گردد.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تاکید نمودند؛ اولویت جبران حقوق تضییع شده رانندگان به طرق ممکن در کوتاه ترین زمان و حتی قبل از ارجاع موضوع به کمیسیون می باشد و چنانچه تخلفی به کمیسیون ارجاع گردید نیز باید مطابق مفاد بخشنامه مذکور در اسرع وقت تصمیم گیری و رای کمیسیون پس از قطعی شدن اجرا گردد. لازم به ذکرداست که حق اعتراض قانونی شرکت ها نیز کماکان به قوت خود باقی است.
پارسایی در مورد انواع تخلفاتی که در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و حمل و نقل جاده ای بررسی می شود، گفت: اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان، سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی (ابطال بارنامه یا صورت وضعیت و...)، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه (عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه یا صورت وضعیت) از جمله مواردی هستند که در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای رسیدگی و بررسی می شود.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان افزود: رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خود را از طریق نمایندگی های مستقر در پایانه های عمومی، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و یا سامانه تلفنی ۱۴۱ منعکس و پیگیری نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.