بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در یافتن بهترین محل برای احداث پایانه مرزی آستارا و راه های طرفین

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی آستارا با اشاره به نقش پایانه مرزی جاده ای آستارا در توسعه اقتصادی منطقه ای و ترانزیت بین المللی گفت: در حال حاضر بررسی واریانت های مختلف به منظور یافتن بهترین محل با امکان ارایه خدمات رفاهی و راه های دسترسی بدون گلوگاه های ترافیکی اولویت دارد.

تین نیوز |

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی آستارا با اشاره به نقش پایانه مرزی جاده ای آستارا در توسعه اقتصادی منطقه ای و ترانزیت بین المللی گفت: در حال حاضر بررسی واریانت های مختلف به منظور یافتن بهترین محل با امکان ارایه خدمات رفاهی و راه های دسترسی بدون گلوگاه های ترافیکی اولویت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح دیروز جلسه ای با حضور داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران برگزار شد تا واریانت های مختلف احداث راه های طرفین و پایانه مرزی آستارا از سوی مشاور پروژه ارایه شود و با بررسی تمامی جوانب بهترین گزینه انتخاب و عملیات اجرایی در اسرع وقت آغاز شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر اهمیت مکان یابی این پایانه مرزی و لزوم تسریع در اجرای آن گفت: باید بهترین محل با بررسی حریم های محور و محل احداث مجتمع های رفاهی انتخاب شود تا ضمن ارایه خدمات مناسب، مسیر دسترسی مطمعن نیز بدون ایجاد گلوگاه های ترافیک احداث شود.

خادمی همچنین بررسی هزینه ها و برآورد ارزیابی محل احداث پایانه از سوی اداره کل حقوقی و ارزیابی شرکت ساخت را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: برآورد هزینه های تملک اراضی با در نظر گرفتن حریم محور و ارایه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اسرع وقت انجام شود تا ضمن بررسی هزینه ها، مناسب ترین مکان با کمترین هزینه انتخاب شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه همچنین در خصوص احداث مجتمع رفاهی- تفریحی در منطقه یک آزادراه تهران- شمال با حضور رییس سازمان راهداری گفت: با توجه به موقعیت و توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر احداث این مجتمع در زمین های اطراف آزادراه با در نظر گرفتن ۱۲۰ متر حریم راه کمی دشوار است و نیاز به بررسی و بازبینی آیین نامه ها به ویژه در خصوص ساخت و ساز در مناطق کوهستانی دارد.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه همچنین امکان احداث مجتمع های رفاهی در بافت های جغرافیایی آزادراه تهران- شمال از سوی مدیران سازمان راهداری مطرح و مقرر شد امکانات مورد نظر بررسی شود تا هرچه سریع تر اقدامات لازم برای احداث این مجتمع انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.