بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار جاده‌ای کشور در هفته گذشته / از جذب فاینانس ۱۲ هزار میلیاردی برای آزادراه تهران شمال تا آتش سوزی اسکانیا

◄ اخبار جاده‌ای کشور در هفته گذشته / از جذب فاینانس ۱۲ هزار میلیاردی برای آزادراه تهران شمال تا آتش سوزی اسکانیا

تین نیوز | جذب فاینانس 12 هزارمیلیارد تومانی برای آزادراه تهران- شمال، تصادف و آتش سوزی دو اتوبوس اسکانیا و احتمال توقف تولید آن، تغییر مدیرکل اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سیستان‌وبلوچستان قبل از سفر رئیس جمهوری به استان و فروش دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه راه های کشور از جمله مهم ترین رویدادهای جاده ای هفته گذشته است.

یک مقام مسئول گفت: به دلیل افزایش هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال به 12 هزار میلیارد تومان، دولت در حال رایزنی است تا با جذب سه فاینانسر 4000 میلیارد تومانی جمعاً به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان، قطعات 2 و 3 این آزادراه را سه ساله تکمیل کند.

علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به پیشنهاد نمایندگان مجلس به شرکت ساخت برای جذب سرمایه گذار برای تکمیل پروژه ها اظهار داشت: سرمایه مانند هواپیما در باندهای مطمئن فرود می آید و زمانی که سود سرمایه گذاری در راه‌سازی 8 درصد و در بورس 100 درصد باشد هرگز جذب سرمایه از بخش خصوصی اتفاق نمی افتد.


بامداد روز یکشنبه 24 فروردین دو دستگاه اتوبوس اسکانیا که از زاهدان عازم بندرعباس بودند در کیلومتر 35 جاده جیرفت - کرمان محدوده جبالبارز در داخل تونل بهمن به علت برخورد با یکدیگر آتش گرفتند که خوشبختانه این حادثه تلفات انسانی نداشت.

سرپرست راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر توانست رتبه برتر عملکرد ماشین آلات راهداری مجهز به GPS در طرح راهداری نوروزی 93 را از آن خود کند.

آغاز نوسازی پنج هزار مینی بوس فرسوده از ماه آینده

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مینی‌بوسرانی از آغاز نوسازی ناوگان مینی‌بوس بین شهری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما برای نوسازی 5 هزار مینی‌بوس فرسوده در ‌کشور است و پیشنهاد ما این است که 50 تا 70 درصد مبلغ مینی بوس به صورت تسهیلات و 20 تا 30 درصد هم به صورت کمک بلاعوض پرداخت شود.

دقیقا یک روز قبل از سفر رویس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی،  طی حکمی از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده، علی خانقایی معاونت حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان منصوب شد. و علیرضا مجرد پس از هشت سال مدیریت در اداره كل حمل و نقل و پایانه های این استان به عنوان مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان منصوب شد.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به  سانحه آتش سوزی در پی برخورد دو اتوبوس اسکانیا در روز 24فروردین تصریح کرد  فروردین : اگر علل حوادث به وقوع پیوسته برای اتوبوس‌های اسکانیا مشخص نشود و شرکت تولیدی این اتوبوس اقداماتی برای رفع مشکل انجام ندهد، با هماهنگی وزارت صنعت قصد داریم تا مدتی تولید این اتوبوس را متوقف کنیم.

همچنین وزیر راه و شهرسازی خبر داد: فروش 2000 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای توسعه راه‌های كشور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب هیأت وزیران مبنی بر فروش سهام دولتی برای توسعه راه‌های كشور گفت: فروش ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در سال ۹۳ پیش‌بینی شد كه روند انجام آن در حال نهایی شدن است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.