۳۹۸ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی شد
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: رسیدگی به ۳۰۳ پرونده تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی و ۹۵ مورد پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای یکسال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: رسیدگی به ۳۰۳ پرونده تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی و ۹۵ مورد پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای یکسال گذشته در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، محسن محمدنژاد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: با بررسی های انجام شده به مدت ۱۳ جلسه، کمیسیون ماده ۱۲ برگزار که منجر به صدور ۹۵ رای برای شرکت های حمل و نقلی شد.
وی افزود: همچنین در این مدت ۱۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده ۳۰۳ راننده بررسی و احکام لازم صادر شد که ۲۶۱ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و ۴۲ مورد نیز مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بوده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای برگزار می شود و کمیسیون ماده ۱۴ برای رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان عمومی حمل و نقل است افزود: عمده تخلفات شرکت های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری، صدور بارنامه و صورت وضعیت، عدم پرداخت کرایه حمل، اخذ کرایه و کمیسیون اضافی، عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر، عدم رعایت مقررات حمل در صدور بارنامه های عادی و ترافیکی در جاده های استان وعدم ارایه خدمات مطلوب در حین سفر به مسافرین است.
این مسئول تصریح کرد: عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ و اهرم های نظارتی اعم از دوربین های نظارتی و گزارش همکاران استانی و سراسرکشور مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار وعدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است.