بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ آخرین وضعیت تامین قطعات هواپیما

◄ آخرین وضعیت تامین قطعات هواپیما

تین نیوز | اگرچه قراردادهای اخیر با شرکت هواپیمایی بویینگ، بیشتر به تامین مدارک هواپیما و نقشه های پرواز مربوط می شود اما باعث شده که ایران با سایر کمپانی های مطرح برای تامین قطعات هواپیما وارد مذاکره شود.

به گزارش تین نیوز، پس از توافق ژنو در سال گذشته، دو شرکت‌ بزرگ هواپیماساز، موتور و قطعه‌ساز بوئینگ و جنرال الکتریک امریکا از نخستین شرکت‌هایی بودند که تمایل خود برای صدور قطعات هواپیما به ایران را آغاز کردند. این دو شرکت در اوایل سال جاری اعلام کردند در نظر دارند از فرصت کاهش تحریم‌ها علیه ایران استفاده و برای فروش قطعات هواپیما به ایران مجوز دریافت کنند.

چندی پیش فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر، از امضای دو قرارداد با شرکت بوئینگ در دوره شش‌ماهه اول و دوره تمدید چهارماهه خبر داد و گفت: اگرچه قراردادها بیشتر به تامین مدارک هواپیما و نقشه های پرواز مربوط می شود اما باعث شده که ما با سایر کمپانی های مطرح برای تامین قطعات هواپیما وارد مذاکره شویم.

پرورش ادامه داد: بر اساس این قرارداد توانستیم پول انتقال دهیم و مدارک فنی مربوط به هواپیماهای عملیاتی ایران‌ایر را از شرکت بوئینگ گرفتیم. همچنین بسیاری از نقشه‌های پروازی را که در آنها محدودیت داشتیم و نیازمند آنها در حوزه داخلی و بین‌المللی بودیم دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: تا قبل از توافق ژنو، از طریق کانال هایی که داشتیم قطعات مورد نیاز هواپیما را تامین می کردیم اما از سال گذشته و پس از توافقات ژنو، تامین قطعات از طریق دیگر کمپانی های غربی، به راحتی انجام شد.

پرورش یادآور شد: در بحث تأمین قطعات در گذشته با ایرباس همکاری داشتیم، و اکنون نیز مذاکرات با این شرکت اروپایی برای تأمین قطعات آغاز شده است.

همچنین علیرضا جهانگیریان، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روند واردات قطعات هواپیما به کشور گفت: قطعات هواپیما در حال ورود به کشور هستند و به زودی محموله‌های دیگری وارد می‌شوند و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پس از تمدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در روزهای اخیر، پیش بینی درباره وضعیت حمل و نقل هوایی کشور آسان نیست، اما کماکان امیدواری نسبت به بهبود شرایط موجود و نوسازی ناوگان هوایی ادامه دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.