◄ عاقبت وعده رئیس سازمان هواپیمایی در مورد بومی سازی صنعت هواپیماسازی چه شد؟
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نخسین روزهای ورودش به سازمان هواپیمایی، وعده ای داد که سال هاست از سوی افراد مختلفی که در این جایگاه قرار می گیرند، تکرار می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نخسین روزهای ورودش به سازمان هواپیمایی، وعده ای داد که سال هاست از سوی افراد مختلفی که در این جایگاه قرار می گیرند، تکرار می شود.
به گزارش تین نیوز، این وعده بومی سازی صنعت هواپیماسازی بود که اکنون و پس از گذشت حدود 6 ماه هنوز خبر دقیقی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، رسانه ای نشده است.
حسین پورفرزانه هشتم مهرماه امسال در دیدار با معاونان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، با تشریح برنامه های کلان درون و برون سازمانی گفت: صنعت هوانوردی موتور پیشران توسعه پایدار است، بنابراین، تقویت و تحقق رسالت بنیادی ۴ گانه سازمان هواپیمایی کشوری شامل؛ حاکمیت، نظارت، هدایت و حمایت از صنعت هوانوردی با رویکرد منافع ملی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
یکی دیگر از وعده های پورفرزانه در این روز، افزایش رضایتمندی و ارتقای آسایش و رفاه مردم در صنعت حمل و هوایی بود که وی آن را از اولویت های این سازمان دانست و گفت: برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
البته این وعده پورفرزانه نیز هنوز عملی نشده است و در حال حاضر رضایتمندی و رفاه خاصی در این صنعت برای مردم دیده نمی شود که نمونه آن مشکلاتی است که مردم برای تهیه بلیط هواپیما دارند و تقریبا بدون پارتی امکان خرید بلیط برای مردم عادی فراهم نیست.
البته پورفرزانه در این جلسه اظهارت دیگری هم داشت از جمله آنکه ضمن تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در راستای سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعار سال، گفت: خوداتکایی فن آوری به منظور رفع نیازمندی ها، تبلور و تجاری سازی دانش مهندسی از جمله اولویت های این سازمان به شمار می رود، بنابراین در ماموریت جدید، بحث بومی سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: توجه به اقتصاد و کسب و کار هوانوردی با رویکرد حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی و همچنین پایداری تجاری در این صنعت از دیگر سیاست های راهبردی است و در نظر داریم موانع بازدارنده در فرایندها از جمله، مقررات حاکمیتی به منظور کاهش ریسک و مدیریت هزینه- فرصت برای ترغیب سرمایه گذاران و رونق کسب و کار در این صنعت رفع شود.
وی، ارتقا ضریب کیفی و ایمنی در صنعت حمل ونقل هوایی در دولت چهاردهم را از جمله شاخص های راهبردی و ضروری برشمرد و گفت: توجه ویژه به زنجیره تامین صنعت هوانوردی در حوزه آموزش، تعمیرات، عملیات فرودگاهی و ... و تدقیق در نظارت بر کیفیت قطعات تامین شده از منابع خارجی از دیگر برنامه ها به شمار می رود.