بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

◄ ارز نیمایی صنایع حمل و نقل و خودرو اعلام شد

براساس اعلام بانک مرکزی ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ارز برای واردات انواع کالا از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ تامین شد که از این میزان معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» صورت گرفته است.

 ارز نیمایی صنایع حمل و نقل و خودرو اعلام شد
تین نیوز

براساس اعلام بانک مرکزی  ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ارز برای واردات انواع کالا از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳  تامین شد که از این میزان معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» صورت گرفته است.

 به گزارش تین نیوز، از اول فروردین ماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳، ۱۹ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

برای کالاهای اساسی و دارو ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار و برای خدمات ۳۶۲ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۳ میلیارد ۷۰۵ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی ۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳۷ میلیون دلار و در مجموع ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر پرداخت شد.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۷۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۵۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۴۷۳ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۸۵۵، ۱۶۴، ۶۷۷، ۷۲۳ و ۳۴ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۵ تیرماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۶ تیر، ۳۸ هزار و ۹۹۸ تومان برای دلار، ۴۲ هزار و ۲۲۶ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۶۱۹ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۳۶۵ تومان برای یوآن، ۴۴۰ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۱۹۲ تومان برای لیر محاسبه شده است.

گفتنی است، در روز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۲۷۳ تومان، یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۱۰۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۲۰۶ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۷۸۳ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۷۶۴ تومان بود.

جدول تامین ارز نیمایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.