تردد انواع کامیون در جاده شاهرود به طرود ممنوع است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: تردد تریلی و کامیون در محور شاهرود- طرود بر اساس مصوبه شورای تامین ممنوع است و نظارت بر اجرای آن تشدید شد.
راه اصلی رسیدن به اصفهان، یزد و بندرعباس در محور ارتباطی شمال به جنوب و همچنین شرق به جنوب کشور، محور شاهرود - دامغان - جندق با حدود ۳۲۰ کیلومتر است، اما رانندگان به دلیل کوتاهی حدود ۱۰۰ کیلومتریِ محور شاهرود - طرود - جندق، تمایل به تردد از این جاده دارند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علاوه بر رانندگان استان های دیگر، بسیاری از مردم روستاهای منطقه طرود هم از این مسیر برای تردد استفاده می کنند، به همین دلیل و با توجه به کلیدی شدن نقش این محور در ارتباطات منطقه و همچنین تعداد جان باختگان و تعدد تصادف های مدت اخیر، رسیدگی به این راه و تامین امکانات مورد نیاز باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود در این باره گفت: اجرای طرح ممنوعیت عبور خودروهای سنگین از محور شاهرود به طرود همچنان ادامه دارد و فقط کامیون و تریلی های معادن منطقه اجازه تردد از این جاده را دارند.
ابوطالب جلالی با بیان اینکه تخلف رانندگان در این زمینه با اعمال قانون شدید مواجه خواهد شد، ابراز کرد: تصادف یا هرگونه حادثه در مسیری که تردد ممنوع شده است شامل پوشش بیمه برای رانندگان نمی شود.
جلالی با اشاره به اینکه پلیس راهور به منظور نظارت بیشتر در این محور تردد دارد، اظهار کرد: نظارت و تردد پلیس با توجه به سفر زائران امام رضا(ع) در این روزها بیشتر در محورهای اصلی انجام می شود.
فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در محور طرود نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، افزود: قبل از نصب تابلوی ممنوعیت تردد، روزانه حدود ۱۵۰ تریلی و کامیون از مسیر اصفهان و یزد به سمت خراسان شمالی و گلستان از محور طرود تردد می کردند که این محدویت موجب شده تا رفت و آمد در این جاده ۸۰ درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه اجرای ۲ برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در راستای ایمن سازی این مسیر در دستور کار است، ابراز کرد: نصب تابلو، شانه سازی، خط کشی و حضور پلیس در این محور در برنامه کوتاه مدت، و همچنین تعریض جاده و ایمن سازی در برنامه بلند مدت در دست اجرا است.
جلالی با بیان اینکه عملیات تعریض جاده از سمت شاهرود به سمت طرود در حال انجام است، اظهار کرد: برای اجرای گام نخست این طرح یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.
کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب، و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادف ها رقم می زند.