بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

نهضت ترمیم آسفالت در راه‌ های شریانی سمنان با قیرپاشی ۵۵۰۰تنی

سرپرست اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از مصرف بیش از ۵۵۰۰ تن قیر برای تعمیر،مرمت و بهسازی محورهای شریانی و کلیدی در این استان پهناور طی یک سال اخیر خبر داد.

نهضت ترمیم آسفالت در راه‌ های شریانی سمنان با قیرپاشی ۵۵۰۰تنی
تین نیوز

سرپرست اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از مصرف بیش از ۵۵۰۰ تن قیر برای تعمیر،مرمت و بهسازی محورهای شریانی و کلیدی در این استان پهناور طی یک سال اخیر خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روح الله پرهیزگار ۲۴ تیرماه از این حجم کم سابقه به عنوان نهضت بهسازی، ترمیم و روکش آسفالت در محورهای کلیدی و شریانی استان نام برد و اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی مردم و خصوصا کاربران جاده عملیات مرمت، لکه گیری و بهسازی روکش آسفالت، طی یک سال گذشته در بسیاری از محورهای اصلی استان اجرایی شد.

وی از رشد ۳۰۰درصدی در مصرف قیر و تعمیر و مرمت راه های استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: حداکثر مصرف قیر در سال های گذشته معمولا بین ۱۰۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تن بوده که این میزان در یک سال اخیر با رشد بیش از سه برابری به بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال افزایش یافته است.

سرپرست اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: این میزان قیر، با همت و تلاش همکاران و پیگیری های مستمر برای تامین قیر و برنامه ریزی های حوزه راهداری اداره کل برای جذب حداکثری قیر و اجرایی شدن پروژه ها به سرانجام رسیده است.

وی از بهبود وضعیت روکش راه ها و افزایش ایمنی جاده های استان به عنوان مهمترین دستاورد اجرای این پروژه ها نام برد و گفت: بخش عمده این قیر در محورهایی نظیر سمنان فیروزکوه، سمنان دامغان، سمنان گرمسار و بالعکس مصرف شده و مردم استان و مسافران و زوار می توانند با ایمنی بیشتری در این محورها تردد کنند.

پرهیزگار با اشاره به اثرات سوء ناشی از تنش های گوناگون بر روسازی و آسفالت راه ها و محورها گفت: در اثر برخی از تنش ها نظیر بار ترافیکی بالا، رطوبت، تغییرات دمایی، بارندگی ها و... معمولا با گذر زمان، آسفالت راه ها به مرور با مشکلاتی روبرو می شود که در همین ارتباط هر ساله تلاش می شود نسبت به مرمت و بهسازی محورهای شریانی و کلیدی استان اقدام شود که در همین ارتباط امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن قیر استفاده شده است.

وی از انعقاد قراردادهای مختلف با هدف تسریع در مرمت و بهسازی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این پروژه ها تلاش شده با استفاده از انواع روکش آسفالت نازک، تراکمی، آسفالت حفاظتی لایه نازک پلیمری با دانه بندی باز و...پروژه های لکه گیری، مرمت و بهبود و ارتقاء کیفی راه ها انجام شود.

پرهیزگار با اشاره به نقش مهم اجرای این پروژه ها در کاهش تصادفات و سوانح جاده ای استان افزود: با بهره برداری از این پروژه ها، هموطنان و هم استانی ها می توانند با ایمنی بیشتری در محورهای استان رانندگی کنند.

وی با اشاره به اثرات ناشی از سه گانه راه، راننده و وسیله نقلیه در تصادفات اظهار کرد: اگرچه جاده ، تنها عامل اثرگذار در تصادفات جاده ای نیست؛ اما بدون تردید اجرای پروژه هایی از این دست و بهبود و ارتقاء کیفی راه ها، تاثیر مستقیمی بر کاهش خسارات و تلفات ناشی از تصادفات خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.