مهاجران مرگ در خودروی قاچاقچیان
در سیستان و بلوچستان کمتر کسی است که از تصادف و سوانح رانندگی تجربه ای به یاد نداشته باشد بنابراین تصادف، کشته و مجروح شدن در جاده دیگر برای مردم طبیعی شده است.
در سیستان و بلوچستان کمتر کسی است که از تصادف و سوانح رانندگی تجربه ای به یاد نداشته باشد بنابراین تصادف، کشته و مجروح شدن در جاده دیگر برای مردم طبیعی شده است.
به گزارش اوشیدا؛ نداشتن جاده های استاندارد و چند بانده، تردد ماشین های حامل سوخت و یا قاچاق انسان، عدم رعایت سرعت مطمئنه از مهم ترین دلایل وقوع تصادفات در سیستان و بلوچستان به شمار می رود.
کمتر روزی است که در سیستان و بلوچستان تصادفی خونبار رخ ندهد و این موضوع زنگ هشدار را سال هاست به صدا درآورده اما گویا دلسوزی وجود ندارد.
با توجه به شدت تردد در محور زابل به زاهدان، ۱۰ سال قبل کلنگ ساخت بزرگراه زابل به زاهدان به زمین زده شده اما علیرغم افتتاح و همچنین بزرگنمایی آن تنها بخش کوچکی از آن قابل استفاده شده است.
اوضاع جاده های قسمت جنوبی استان هم بهتر از جاده های شمال نیست به طوری که به دلیل شرایط بسیار نامساعد جاده ها و تردد بمب های متحرک و ارابه های مرگ قاچاقچیان روزانه تصادفات خونباری نیز در این مناطق رخ می دهد.
به طور حتم تا زمانی که جاده ها در حد استاندارد نرسند و فرهنگ درست رانندگی کردن در منطقه جایگزین نشود تصادفات همچنان ادامه خواهد یافت.
با توجه به تصادفات چند روز گذشته منطقه سیستان و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از هموطنان خبرنگار اوشیدا به گفت و گو با فرمانده پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان پرداخته که در ادامه می خوانید.
عدم رعایت سرعت مجاز و فقدان راه استاندارد عمده دلیل سوانح رانندگی در استان
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به سوانح ترافیکی که در روزهای گذشته در منطقه شمال استان در محدوده زابل اتفاق افتاد یکی از عمده دلایلی که باعث وقوع تصافات در روزهای اخیر شده انحراف به چپ است.
سرهنگ بهروزی به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: این انحراف به چپ گاهی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این راستا عجله و شتاب بی مورد می تواند باعث وقوع تخلف شود.
وی در این راستا افزود: برای اینکه راننده زودتر به مقصد برسد از لاین خود خارج وبه مسیر خودروی مقابل می رود که همین موضوع باعث می شود که باخودروی مقابل برخورد کند.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرعت غیر مجاز می تواند عامل انحراف به چپ شود چرا که وقتی سرعت زیاد باشد و راننده به خوردوی جلویی می رسد عملا به خاطر اینکه به خودروی جلو برخورد نکند در لاین مخالف قرار می گیرد و یا با افزایش سرعت اقدام به انحراف به چپ کند بنابراین عدم پیش بینی برای انجام سبقت گاهی می تواند حوادث خونباری را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حوادث چند روز گذشته در شهرستان زابل، سرعت هم چاشنی کار راننده ها بود، عنوان کرد: بیشترین میزان ضربات وارده به خودروها و تلفات مجروحین حوادث ترافیکی در این حوزه سرعت غیر مجاز رانندگان می باشد بنابراین توصیه می شود حتما به توصیه های همکاران پلیس راهور توجه کامل داشته باشند.
سرهنگ بهروزی خاطرنشان کرد: جاده های سیستان و بلوچستان استانداردهای بین المللی و حتی استانداردهای ابتدایی را ندارد به طوری که اکثر قریب به اتفاق جاده ها دوطرفه هستند و شدید ترین حالت تصادف در جاده ها هم تصادف رخ به رخ یا شاخ به شاخ است.
وی ابراز کرد: به علت شرایط جغرافیایی جاده هایی با عرض معبر کم و مسیرهای رفت و برگشت که اصلا مجزا نیست ایجاد شده و نتیجه آن ایجاد حوادث خونبار است.
سرهنگ بهروزی اظهار داشت: رانندگان به خاطر سلامتی خود و به خاطر انتظاری که خانواده ها می کشند و متحمل می شوند به خاطر چشمان گریان کودکان خود، سرعت خود را کاهش دهند و با سرعت مجاز حرکت کنند.
وی تاکید کرد: رانندگان توجه کنند که طرف مقابل شما نیز یک رانندای است که مهارت لازم وکافی را ندارد بنابراین شما که مهارت دارید حتما سرعت را پایین آورید که تسلط شما بر وسیله نقیله کامل باشد.