حمایت از بومیسازی در کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو
علی امام با اعلام خبر فراخوان کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو به پیمانکاران واجد شرایط عنوان کرد: فعالیتهای این کمیته به مرور منجر به کاهش هزینه تأمین تجهیزات و قطعات مترو با وجود تحریمهای بینالمللی از طریق حمایت از ساخت داخل خواهد شد.
علی امام با اعلام خبر فراخوان کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو به پیمانکاران واجد شرایط عنوان کرد: فعالیتهای این کمیته به مرور منجر به کاهش هزینه تأمین تجهیزات و قطعات مترو با وجود تحریمهای بینالمللی از طریق حمایت از ساخت داخل خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فراخوان کمیته «ساخت داخل» مترو به پیمانکاران واجد شرایط عنوان کرد: از ابتدای سال 1398 کمیتهای به نام «ساخت داخل» با هدف تکیهبر توانمندی شرکتهای ایرانی جهت تأمین نیازمندیهای سختافزاری خطوط و ایستگاههای مترو ، در شرکت راهآهن شهری تهران و حومه راهاندازی شد.
او با اشاره به اینکه برنامهها و تصمیمهای این کمیته توسط هیات مدیره شرکت بهطور دقیق رصد میشود، عنوان کرد: وظیفه اصلی کمیته ساخت داخل، شناخت و انتخاب پیمانکاران واجد شرایطی است که ضمن رعایت استانداردهای مورد تائید شرکت مترو ، بتوانند تجهیزاتی همانند قطعات واگن ، آسانسور ، پلهبرقی و .... را با بهترین کیفیت ممکن و هزینهای قابلقبول از محل تولید داخل تأمین کنند .
امام با اشاره به اینکه هیأت مدیره شرکت مترو بر سرعت بخشیدن در بهرهگیری از توان شرکتهای داخلی تأکید دارد،گفت: خوشبختانه فراخوان این کمیته به شرکتهای داخلی، با استقبال خوبی مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت مترو در پایان تأکید کرد: مأموریت اصلی کمیته ساخت داخل، بومیسازی تجهیزات مترو در شرایط سخت تحریمهای بینالمللی است .فعالیتهای این کمیته قرار است منجر به کاهش هزینه تأمین تجهیزات و قطعات ،ارتقا توان و ظرفیت شرکتهای داخلی و حمایت از ساخت داخل شود.