شبیه ساز حرکت قطار و واگن بومی شد
مدیرعامل ایریکو با اشاره به بومی سازی نرم افزار شبیه ساز حرکت قطار، گفت: انجام فرآیند شبیه سازی حرکت واگن، می تواند اطلاعاتی نظیر نیروی رانش، سرعت، شتاب و نیروی مقاوم را در قطارها و خطوط ریلی برای بهره برداران محاسبه کند.
به گزارش تین نیوز، محمد سعیدی با اشاره به طراحی و پیاده سازی نرم افزار شبیه سازی حرکت واگن، اظهار داشت: نخستین مرحله پروژه ایجاد نرم افزار مستقل تحلیل حرکت قطارها انجام شد.
وی ادامه داد: این برنامه که در بخش طراحی محصول توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده است قابلیت آن را دارد که پس از دریافت مشخصات خطوط ریلی از جمله ایستگاه ها، شیب، انحنا و محدودیت سرعت در خطوط و همچنین دریافت برخی از مشخصات قطار مانند میانگین شتاب، بیشینه سرعت، تعداد و وزن واگن ها، حرکت قطارها را شبیه سازی کند.
سعیدی اضافه کرد: انجام فرآیند شبیه سازی حرکت واگن، می تواند اطلاعاتی مانند نیروی رانش، سرعت، شتاب و نیروی مقاوم را در قطارها و خطوط ریلی محاسبه و در اختیار کارشناسان و بهره برداران قطارهای کشور قرار دهد.
وی ادامه داد: کاربران این نرم افزار شبیه ساز می توانند مشخصات دلخواه خود را بین ایستگاه های مختلف و بر حسب زمان یا مکان به صورت نمودار مشاهده کنند؛ نتایج تحلیل داده های این نرم افزار شبیه ساز می تواند برای بررسی نیازمندی های فنی کارفرمایان مترو نیز کاربرد داشته باشد.
طراحی و پیاده سازی سامانه داده برداری تست استاتیک بدنه
مدیرعامل ایریکو با بیان اینکه سیستم داده برداری تست استاتیک بدنه واگن طراحی و پیاده سازی شد، گفت: این سامانه در اواخر بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقایسه نتایج انجام آزمایش ها با نتایج حاصل از داده برداری انجام شده توسط سامانه یکی از شرکت های بزرگ و معتبر ژاپنی نشانگر عملکرد صحیح سیستم طراحی شده در ایران بوده است.
سعیدی افزود: سیستم داده برداری تست استاتیک بدنه واگن، تاکنون نمونه مشابه داخلی نداشته و سیستم های موجود در داخل کشور متعلق به شرکت هایی از آمریکا و ژاپن هستند.
وی اظهار داشت: از ویژگی های رقابتی این سامانه در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی، می توان به قیمت تمام شده بسیار پایین و قابلیت های قوی تر اشاره کرد.
آیانرم افزار شبیه سازی حرکت قطار می توان در محور جنوب رفتار سایشی پروفیل چرخ و ریل را شبیه سازی و علل آنرا مشخص کند؟ در سالهای قبل شکستگی بوژی H۶۶۵پارسی مخازن در راه اهن معظلی بود؛ با نصب سنسورهای تنش در قسمت های بوژی این بوژی بطور اصولی تقویت وشکستگی بوژی از قسمت نعلی و پیشانی و اطراف کاسه بوژی بسیار کاهش یافت بهرحال کارائی هر نرم افزار مهم است ممنون می شوم اطلاعاتی در این خصوص داشته باشم باتشکر