آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان
تین نیوز| عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز دستور آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مقامات استانی صادر کرد.
عباس آخوندی در مراسم راهاندازی قطعات یك و دو آزادراه كنارگذر شرق اصفهان که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار اصفهان و دیگر مقامات محلی و استانی حضور داشتند ضمن تقدیر و تشكر از سازمان بازنشستگی، شركت پیمانكار، استاندار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: این باعث خوشبختی است که میخواهیم گامی برای توسعه و آبادانی ایرانشهر اصفهان برداریم كه به اسلام تشیع و ایران خدمت كرده است.
وی افزود: استاندار اصفهان به منظور راهاندازی این پروژه و رفع موانع حقوقی آن تلاش و تاثیر ویژهای داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش كنارگذر شرق اصفهان در كریدور شمال-جنوب داخل كشور گفت: این پروژه میتواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان كریدور شمال- جنوب ایران به طول ۲۴۰ كیلومتر متصل شود.
وی افزود: این دو آزادراه به طور همزمان تكمیل خواهند شد و در مجموع پروژهای بهطول ۳۰۰ كیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهرهبرداری خواهد رسید.
آخوندی با اشاره به روند پیشرفت و ساخت كنارگذر شرق اصفهان بیان داشت: احداث این مسیر سال ۸۲ آغاز شد و پس از سپری كردن روند پیشرفت در اوایل سال ۹۰ از نفس افتاد و درگیر مسائل حقوقی و اداری شد اما پس از روی كار آمدن دولت تدبیرو امید با توافق با سرمایهگذار پیشین و بدون نیاز به رفع مسائل حقوقی از طریق مراجعه به دادگاه، این پروژه را تحویل گرفتیم.
این مقام مسئول با اشاره به مدل قراردادی كنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان كرد: سهم مشاركت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به صورت ۵۰-۵۰ بود كه در مدیریت جدید سهم دولت به ۳۰ درصد كاهش یافت و انتخاب پیمانكار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشكلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.
وی افزود: برای ۳۰ كیلومتر باقیمانده در قطعه سوم نیز فراخوان اعلام شد و در صورت موافقت پیمانكار دو قطعه اول و دوم از واگذاری قطعه سوم از سوی ما استقبال خواهد شد.
آخوندی در ادامه به كنارگذر غرب اصفهان اشاره كرد و گفت: در صورت اتمام عملیات اجرایی تا میدان كركوند تا سه ماه آینده آن قسمت نیز افتتاح میشود و باقیمانده پروژه نیز پس از اصلاح مواد قانونی تكمیل خواهد شد تا در نهایت هر دو كنارگذر شرقی و غربی به آزادراه اصفهان-شیراز متصل شوند.
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به مزایای ساخت كنارگذر شرقی و غربی اصفهان بیان داشت: تكمیل این پروژهها موجب ارتقای سطح ایمنی، كاهش آلودگی هوای استان و شهر اصفهان و صرفهجویی در مصرف سوخت،كاهش زمان سفر میشود.
وی با اشاره به اهداف خود برای سفر به استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینكه بنده به صورت پروژه محور اقدام به سفرهای استانی میكنم، این سفر به منظور سركشی و بازدید از روند پیشرفت سه پروژه مهم شامل كنارگذر شرق اصفهان به منظور رعایت استانداردهای فنی و مسائل جانبی برای استفاده از ظرفیت كریدور و قطار سریعالسیر تهران-فرودگاه امام- قم-اصفهان انجام شده است.
عضو كابینه دولت یازدهم با اشاره به اهمیت معماری راه و مزایای آن تاكید كرد: باید توجه داشت كه راه فقط یه كفه سیاه نیست، در صورتی كه در سنوات گذشته مفهوم معماری راه كنار گذاشته شد و این همه در حالی است که اصفهان یكی از قطبهای معماری ایران به حساب میآید.
آخوندی یادآور شد: پیشنهاد بنده به پیمانكار پروژه در اختیار گرفتن یك مشاور معماری راه به منظور طراحی نور پردازی، علائم، درختكاری و ابنیه فنی شامل پل و تونل است. زیرا هرچه منظر راه چشم نوازتر باشد در كاهش حوادث و ارتقای ایمنی اثر مستقیم دارد.
وی در پایان با اشاره به قطار سریع السیر تهران- فرودگاه امام- قم- اصفهان یادآور شد: محقق شدن این پروژه یكی از آرزوهای بزرگ مردم ایران است كه كشور را در فاز جدیدی از فناوری قطارها قرار میدهد.
در این سفر از زیرسازی ۳۵ كیلومتر باقی مانده این مسیر نیز بازدید خواهد شد. همچنین مصوبات شورای اقتصاد، تامین مالی از جانب چینیها، گشایش السی انجام شده و باتوجه به تامین مالی امیدواریم ظرف ۴۴ ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.
وی افزود: استاندار اصفهان به منظور راهاندازی این پروژه و رفع موانع حقوقی آن تلاش و تاثیر ویژهای داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش كنارگذر شرق اصفهان در كریدور شمال-جنوب داخل كشور گفت: این پروژه میتواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان كریدور شمال- جنوب ایران به طول ۲۴۰ كیلومتر متصل شود.
وی افزود: این دو آزادراه به طور همزمان تكمیل خواهند شد و در مجموع پروژهای بهطول ۳۰۰ كیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهرهبرداری خواهد رسید.
آخوندی با اشاره به روند پیشرفت و ساخت كنارگذر شرق اصفهان بیان داشت: احداث این مسیر سال ۸۲ آغاز شد و پس از سپری كردن روند پیشرفت در اوایل سال ۹۰ از نفس افتاد و درگیر مسائل حقوقی و اداری شد اما پس از روی كار آمدن دولت تدبیرو امید با توافق با سرمایهگذار پیشین و بدون نیاز به رفع مسائل حقوقی از طریق مراجعه به دادگاه، این پروژه را تحویل گرفتیم.
این مقام مسئول با اشاره به مدل قراردادی كنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان كرد: سهم مشاركت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به صورت ۵۰-۵۰ بود كه در مدیریت جدید سهم دولت به ۳۰ درصد كاهش یافت و انتخاب پیمانكار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشكلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.
وی افزود: برای ۳۰ كیلومتر باقیمانده در قطعه سوم نیز فراخوان اعلام شد و در صورت موافقت پیمانكار دو قطعه اول و دوم از واگذاری قطعه سوم از سوی ما استقبال خواهد شد.
آخوندی در ادامه به كنارگذر غرب اصفهان اشاره كرد و گفت: در صورت اتمام عملیات اجرایی تا میدان كركوند تا سه ماه آینده آن قسمت نیز افتتاح میشود و باقیمانده پروژه نیز پس از اصلاح مواد قانونی تكمیل خواهد شد تا در نهایت هر دو كنارگذر شرقی و غربی به آزادراه اصفهان-شیراز متصل شوند.
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به مزایای ساخت كنارگذر شرقی و غربی اصفهان بیان داشت: تكمیل این پروژهها موجب ارتقای سطح ایمنی، كاهش آلودگی هوای استان و شهر اصفهان و صرفهجویی در مصرف سوخت،كاهش زمان سفر میشود.
وی با اشاره به اهداف خود برای سفر به استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینكه بنده به صورت پروژه محور اقدام به سفرهای استانی میكنم، این سفر به منظور سركشی و بازدید از روند پیشرفت سه پروژه مهم شامل كنارگذر شرق اصفهان به منظور رعایت استانداردهای فنی و مسائل جانبی برای استفاده از ظرفیت كریدور و قطار سریعالسیر تهران-فرودگاه امام- قم-اصفهان انجام شده است.
عضو كابینه دولت یازدهم با اشاره به اهمیت معماری راه و مزایای آن تاكید كرد: باید توجه داشت كه راه فقط یه كفه سیاه نیست، در صورتی كه در سنوات گذشته مفهوم معماری راه كنار گذاشته شد و این همه در حالی است که اصفهان یكی از قطبهای معماری ایران به حساب میآید.
آخوندی یادآور شد: پیشنهاد بنده به پیمانكار پروژه در اختیار گرفتن یك مشاور معماری راه به منظور طراحی نور پردازی، علائم، درختكاری و ابنیه فنی شامل پل و تونل است. زیرا هرچه منظر راه چشم نوازتر باشد در كاهش حوادث و ارتقای ایمنی اثر مستقیم دارد.
وی در پایان با اشاره به قطار سریع السیر تهران- فرودگاه امام- قم- اصفهان یادآور شد: محقق شدن این پروژه یكی از آرزوهای بزرگ مردم ایران است كه كشور را در فاز جدیدی از فناوری قطارها قرار میدهد.
در این سفر از زیرسازی ۳۵ كیلومتر باقی مانده این مسیر نیز بازدید خواهد شد. همچنین مصوبات شورای اقتصاد، تامین مالی از جانب چینیها، گشایش السی انجام شده و باتوجه به تامین مالی امیدواریم ظرف ۴۴ ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.