ایستگاه راه آهن قزوین جوابگوی نیازهای این استان نیست
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور،احداث ایستگاه جدید در قزوین را از ضرورت های مهم برشمرد و گفت: با توجه به 2 خطه شدن خط آهن قزوین-تهران و بهره برداری از راه آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک،ایستگاه کنونی قزوین به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور،احداث ایستگاه جدید در قزوین را از ضرورت های مهم برشمرد و گفت: با توجه به 2 خطه شدن خط آهن قزوین-تهران و بهره برداری از راه آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک،ایستگاه کنونی قزوین به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.
وی ادامه داد: برای این منظور، توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار 9 ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی از جمله ایستگاه قزوین قرار گرفته است.
به گفته وی، امروزه حمل و نقل ریلی در شهرهای بزرگ اروپایی و دنیا از جمله فرانکفورت،لندن،مونیخ و توکیو از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده تا جایی که میلیون ها نفر به صورت روزانه توسط خطوط ریلی جا به جا می شوند.
خدایی اضافه کرد: برای این منظور و سرعت بخشیدن به کار، پنج میلیارد ریال از اعتبارات داخلی راه آهن جمهوری اسلامی را برای محوطه سازی ایستگاه قدیمی و جدید راه آهن قزوین اختصاص داده و کار را با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری آغاز کرده ایم اما برای ادامه و به نتیجه رسیدن نهایی نیازمند اعتبارات بیشتری از سوی استان هستیم.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور ارائه خدمات مطلوب تر ریلی به شهروندان و ایجاد فضای عمومی مناسب برای مردم را از محسنات اجرای طرح (TOD) در قزوین برشمرد و در پایان افزود: مشکل اساسی ما در راستای ادامه اجرای طرح، وجود یک بیمارستان در محوطه ایستگاه قدیمی است که به نظر می رسد توسعه فضاهای اداری و خدماتی را تحت الشعاع خود قرار دهد.
مدیریت راه آهن شمالغرب کشور از کیلومتر 124 خط آهن قزوین تهران (ایستگاه کهن دژ) آغاز و تا ارومیه در آذربایجان غربی به طول 600کیلومتر را تحت پوشش خود دارد.