◄ چگونگی رتبهبندی قطارهای مسافری
این طرح با همکاری معاونت مسافری شرکت راهآهن، شرکتهای حملونقل مسافری و مشاوران براساس مطالعات انجامشده بر مطالعه تجارب بینالمللی و بومیسازی آنها طی یکسال و برای اولین بار در کشور انجام شد.
مردم بهصورت برخط، با مراجعه به مراکز فروش بلیت و با استفاده از اپلیکیشن میتوانند از خدمات و امکانات هر یک از قطارها مطلع شوند.
میرحسن موسوی، معاون مسافری راهآهن با اعلام این مطلب گفت: این درحالی است که اطلاعات مندرج روی بلیت نیز نشاندهنده امکانات آن است و البته سامانه صدای مسافر ۰۲۱۵۱۴۹ نیز در راستای پاسخگویی به مردم در مورد طرح رتبهبندی قطارها، فعالیت خود را گسترش داده است.
بهگزارش تیننیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، موسوی با اشاره به طرح رتبهبندی قطارهای مسافری بیان داشت: این طرح با همکاری معاونت مسافری شرکت راهآهن، شرکتهای حملونقل مسافری و مشاوران براساس مطالعات انجامشده بر مطالعه تجارب بینالمللی و بومیسازی آنها طی یکسال و برای اولین بار در کشور انجام شد.
او افزود: با توجه به ارائه خدمات مختلف به مردم از سوی بخشهای فعال در حوزه حملونقل مسافری و جلبتوجه مردم به هزینههای پرداختی این طرح تهیهشده است و مردم در زمان خرید بلیت متوجه کلاسبندی قطارها و نسبت به هزینه بلیت به خدمات میشوند.
معاون مسافری شرکت راهآهن با اشاره به کلاسبندی قطارها در این طرح بیان داشت: قطارها به چهار تخته و شش تخته، ۹ و ۱۰ کوپه، ترانست و ریلباس تقسیمشدهاند و با توجه به مشخصات فنی و راهبری، قطارهای چهار تخته در کلاسهای سه، چهار و پنج ستاره و قطارهای ۶تخته در کلاسهای دو و سه ستاره همچنین قطارهای اتوبوسی در کلاسهای دو، سه و چهار ستاره رتبهبندی شدهاند.
موسوی از آغاز رسمی طرح رتبهبندی قطارهای مسافری از ۲۵ اسفندماه امسال خبرداد و گفت: طبق دستورالعمل طرح رتبهبندی قطارهای مسافری برای مدت سه ماه بهصورت آزمایشی اجرا میشود تا نظرات عمومی نسبت به طرح ارزیابی شود.