بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ لزوم اصلاح ساختار ایمنی راه آهن/ 7 پیشنهاد کمیسیون عالی سوانح برای جلوگیری از تکرار حوادث ریلی

در گزارش نهایی کمیسیون عالی سوانح در مورد علل و عوامل وقوع حادثه قطار مسافری مشهد یزد پنج عامل نیز به عنوان عوامل نظارتی دخیل در این حادثه ذکر شده است.

تین نیوز |

شنیده شده در گزارش نهایی کمیسیون عالی سوانح در مورد علل و عوامل وقوع حادثه قطار مسافری مشهد یزد هفت پیشنهاد برای جلوگیری از حوادث مشابه،  مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز، گفته می شود پیشنهادات ارایه شده به شرح زیر است:

1- اصلاح ساختار ایمنی راه آهن

2- استفاده از تجهیزات هشدار دهنده و هوشمند

3- تکمیل پرسنل گروه های نظارتی و ایمنی

4- استفاده از ماموران با تجربه در ایستگاه های موقت و مناطق محل بهسازی و بازسازی خط

5- آموزش و توجیه مسئولان اجرایی نسبت به دستورالعمل های ایمنی

6- تجهیز کابین لکوموتیوها به سیستم نظارت تصویری

7- برداشتن سریع تقلیل سرعت ها

بر اساس شنیده ها همچنین در گزارش نهایی کمیسیون عالی سوانح در مورد علل و عوامل وقوع حادثه قطار مسافری مشهد یزد پنج عامل نیز به عنوان عوامل نظارتی دخیل در این حادثه ذکر شده است.

به گزارش تین نیوز، عوامل نظارتی که در این گزارش برشمرده شده به شرح زیر است:

1- عدم نظارت در استقرار رئیس حوزه و ناظر ایمنی در محل و حین عملیات توسط پیمانکار

2- عدم هماهنگی و تفکیک وظایف از سوی شرکت پیمانکار بین عوامل اجرایی

3- عدم نظارت کافی حوزه فنی و زیربنایی منطقه بر عملیات اجرایی پیمانکار

4- عدم نظارت کافی حوزه سیر و حرکت و ایمنی منطقه بر عوامل ایستگاهی

5- کمبود تعداد پرسنل نظارتی و ایمنی نسبت به ساختار پیش بینی شده منطقه

همچنین گفته می شود هشت عامل اجرایی نیز از سوی این کمیسیون در این حادثه برشمرده شده که به شرح زیر است:

1- عدم رعایت مفاد حکم احتیاط مبنی بر تقلیل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت از سوی راهبران قطار مسافری

2- واگذاری راهبری لکوموتیو توسط لکوموتیوران به کمک، برخلاف مقررات عمومی سیر و حرکت

3- عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای نصب شده تقلیل سرعت قبل از محل عملیات تعویض تراورس

4- انسداد غیرمجار مسیر حرکت قطار مسافری توسطراننده بیل مکانیکی به دستور سرپرست عملیات

5- اعلام اتمام عملیات تعویض از سوی سرپرست عملیات قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات از روی خط

6- مخابره تلفنگرام برچیدن ایستگاه موقت توسط مسئول ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات خط

7- عدم یادآوری تقلیل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول وقت ایستگاه عباس آباد

8- عدم ثبت تقلیل سرعت 30 کیلومتر بر ساعت بلاک در حین انجام عملیات در سامانه تقلیل سرعت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.