بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

رکورد صد ساله جابجایی مسافر ریلی شکسته شد

رکورد صدساله جابجایی مسافر ریلی که مربوط به سال ۱۳۸۹ با تعداد ۲۸ میلیون و ۸۱۵ هزار نفر بود شکسته شد.

تین نیوز |

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: به لطف الهی و با تلاش همکاران خدوم راه آهن و شرکتهای مسافری ، با عبور از ۲۹ میلیون نفر، رکورد صدساله جابجایی مسافر ریلی که مربوط به سال ۱۳۸۹ با تعداد ۲۸ میلیون و ۸۱۵ هزار نفر بود شکسته شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ،  باوجود جهش ۴۰ درصدی تعداد مسافرین نسبت به سال قبل، تاخیر قطار ها نیز حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

سوئیت میعاد صالحی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    مرحبا به شما و همکاران
    تبریک به همه دست اندرکاران پرتلاش ریلی

  • سعید پاسخ

    جناب آقای مدیر عامل عزیز دل برادر. هنوز عمر مسافرکشی ریلی به صد سال نرسیده. کمی تاریخ بخوان.اولا
    ثانیا) حمل 29 میلیون مسافر که رکورد حساب نمیشه. مگر قرار نبود سهم ریل در حمل مسافر 18 درصد بشه؟ اگه رکورد شکن هستی چرا این رکورد رو نمیشکنی؟

    • یک راه آهنی

      اولا که عمر راه اهن ایران اگر از صد سال بیشتر نباشه کمتر هم نیست. الان هم واقعا کار ارزشمندی در جابجایی مسافر با تلاش همه همکاران انجام شده است.

      ثانیا مفهوم رکورد و نیز رکورد شکستن (ارتقای رکورد قبلی) کاملا مشخصه، رکورد قبلی را هم که گفتند.

      ثالثا: 18 درصد اشتباه است. ظاهرا عدد دقیق سهم مسافر در شبکه ریلی در پایان برنامه پنجساله ششم را نمیدانید! ضمنا بد نیست ببینید که ایشان در چه وضعیتی از بار و مسافر، راه آهن را از مدیران قبلی تحویل گرفتند!!

    • امیرعلی

      سلام آقا سعید. به نظر میرسه شما نیاز به خوندن تاریخ داشته باشی. بیش از صد سال قبل، آذربایجان و گیلان و مازندران و ... بصورت محلی ومقطعی راه اهن داشتند و مسافر جابجا می کردند

  • ناشناس پاسخ

    قطارهای حومه ای هم در این محاسبه در نظر گرفته شده است؟

  • سعید پاسخ

    جناب امیر علی عزیز دل برادر .نکنه قصد دارید راه آهن شاه عبدالظیم یا راه آهن رشت - پیربازار رو هم جزء تاریخ مسافرکشی ریلی محسوب کنید؟ اینها به قول خودتون قطار های محلی و مقطعی هستند و همه پروژه های شکست خورده راه آهن در کشور محسوب میشن.
    به تاریخ ظلم نکنید و بپذیرید که اولین خط مسافری انبوه راه آهن تهران اهواز هست که در اول فروردین 1318 توسط رضا شاه افتتاح شد.