اتمام عملیات سوزن بندی ایستگاه ارژنگ
مدیرکل راه آهن یزد گفت: راستای احداث پروژه دو خطه بافق_ زرین شهر، عملیات توسعه و تغییر سوزن بندی ایستگاه ارژنگ به پایان رسید.
![اتمام عملیات سوزن بندی ایستگاه ارژنگ](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/c5iz0u8pEhhj/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLPpK61BfpG7b/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%DB%8C%D8%B2%D8%AF.jpg)
مدیرکل راه آهن یزد گفت: راستای احداث پروژه دو خطه بافق_ زرین شهر، عملیات توسعه و تغییر سوزن بندی ایستگاه ارژنگ به پایان رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، حسین معصومی اظهار کرد: در راستای احداث پروژه خط دوم بافق_ زرین شهر و تسهیل در سیر روان قطارها، عملیات اصلاح مسیر خط دوم بلاک ارژنگ-میبد طبق نقشه مصوب کمیته فنی ایستگاه ها و با رعایت مسائل ایمنی در سیر و حرکت قطارها در کمترین زمان مسدودی و طی مدت یک ماه به پایان رسید.
مدیرکل راه آهن یزد افزود: پیش از انجام این عملیات، ۴ خط و ۱۲ دستگاه سوزن در ایستگاه ارژنگ موجود بود که طی عملیات مذکور علاوه بر تطویل خطوط ایستگاه به طول مجموع ۲ کیلومتر، ۳ خط جدید و ۱۷ دستگاه سوزن بتنی و چوبی جدید نیز به آن اضافه گردیده که تعداد خطوط حال حاضر ایستگاه را به ۷ خط افزایش داده است و با انجام این عملیات، تسریع در ادامه تغییرات و روشن شدن سیستم علایم الکتریکی ایستگاه ارژنگ را به دنبال خواهد داشت.
معصومی تصریح کرد: با توجه به دو خطه بودن بلاک ارژنگ_عقدا و ارژنگ-میبد و در حال ساخت بودن خط دوم بلاک اردکان ارژنگ، از مزایای پروژه یاد شده میتوان به: تسهیل در سیر روان قطارها، افزایش حمل بار و کاهش بار ترافیکی ایستگاه اشاره کرد که تلاش و همکاری مجموعه ادارات نظارت بر خط و سازهای فنی، سیر و حرکت، ارتباطات و علائم الکتریکی و ایمنی راه آهن یزد در تکمیل این پروژه قابل تقدیر است.
لازم به ذکر است، ایستگاه ارژنگ با توجه به موقعیت مکانی و استراتژیکی و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی مسیر ریلی حمل بار و مسافر در محورهای اصفهان-یزد، اصفهان- چادرملو، گندله سازی- چادرملو و گندله سازی- یزد و تردد روزانه ۴۰ رام قطار به عنوان یکی از پرترافیک ترین ایستگاه های مرکز کشور محسوب می شود.