ایمنی واگن های مسافری باید افزایش یابد
مسافر از لحظه اول تا لحظه آخر باید تکریم شود. او سفیر ماست. باید از لحظه ورود به ایستگاه و حتی هنگام خرید بلیط تا زمان سوار شدن و در طول سفر به جهت امکانات کوپه، نمازخانه بین راه و .. . همه چیز در وضعیت مطلوب باشد.
مدیر عامل راه آهن پس از بازدید از ایستگاه راه آهن مشهد در جلسه با مدیران منطقه خراسان که از ساعت ۲۰ جمعه شب تا ۳۰ دقیقه بامداد روز شنبه ادامه داشت، بیان کرد: مسافر از لحظه اول تا لحظه آخر باید تکریم شود. او سفیر ماست. باید از لحظه ورود به ایستگاه و حتی هنگام خرید بلیط تا زمان سوار شدن و در طول سفر به جهت امکانات کوپه، نمازخانه بین راه و .. . همه چیز در وضعیت مطلوب باشد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی درباره نحوه برخورد با مردم در ایستگاه ها افزود: افرادی که در لبه مواجهه با مردم و مسافرین هستند باید با مسافرین برخورد خوبی داشته باشند و حتی اگر امکان صدور بلیط نباشد ولی باید با روی خوش با مردم برخورد کنند.
صالحی همچنین در خصوص سیاست راه آهن در خصوص افزایش هرچه بیشتر ایمنی گفت: ما در مقوله ایمنی تعارف و شوخی نداریم و همگان دیدند که روی عدم اعزام واگن های شیربسته ایستادیم و به واگن های معیوب اجازه سیر ندادیم.
وی ادامه داد: درباره قطارهای مسافری هم اگرچه ایمنی قابل قبولی وجود دارد اما ایمنی واگن های مسافری هم باید هرچه بیشتر افزایش یابد.
مدیر عامل راه آهن در ادامه افزود: سالها راه آهن مناطق بدهکار بودند ولی اکنون بحمدالله تقریبا ناحیه ای بدهی جاری ندارد.
صالحی در خصوص علت وضعیت سابق گفت: اولا هزینه ها و اعتبارات بدون نگاه به منابع واقعی مصوب میشد و ثانیا جریان ورود منابع بویژه از محل وصول مطالبات و نیز درآمدهای غیرعملیاتی دچار نقصان بود و درآمدهای جاری تکافوی هزینه های جاری را نمی داد که اصلاح هر دو جنبه آن در جریان است.
خسته نباشید و خداقوت دکتر صالحی عزیز
ایمنی و مفهوم آن در سوانح عظیم ریلی که توسط باند پورسید آقایی و مدیریت مزخرف ش از بین رفت