رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی راه آهن از اهمیت بسزا برخوردار است، از رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری در راه آهن خبر داد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی راه آهن از اهمیت بسزا برخوردار است، از رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری در راه آهن خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید میعاد صالحی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: شاخص حمل به سنجش «مجموع عملکرد» حمل بار و مسافر راه آهن می پردازد. این شاخص در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ حدود ۱۱ درصد رشد کرد و این مسیر رشد در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه می یابد.
صالحی افزود: در سال ١٣٩٩ با شیوع کرونا، کاهش تقاضای سفر و حذف اکثر قطارهای مسافری، عمده ظرفیت زیرساخت و لوکوموتیو و بودجه نگهداری و تعمیرات به حوزه بار اختصاص یافت و حمل بار ریلی افزایش یافت.
وی ادامه داد: با رفع محدودیت های کرونا و افزایش قطارهای مسافری، توانستیم توازن را به حمل بار و مسافر بازگردانیم.
وی خاطرنشان کرد: البته با افزایش چشمگیر ۲۱۹ درصدی جابه جایی مسافر ریلی و با تلاش های انجام شده، حمل بار برخلاف پیش بینی ها فقط ۱۹ درصد کاهش یافت که در مجموع منجر به افزایش ۱۱ درصدی شاخص حمل شد.
در طول سه سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران از قبیل ساخت، تولید داخل و ورود به شبکه ریلی انجام شد.
این شاخص به گفته بزرگان و خبرگان بخش ریلی بسیار غلط است!
جمع بستن نفر کیلومتر و تن کیلومتر، مثل این است که 3 کیلو ماست پرچرب را با 2 متر طناب پوسیده جمع بزنیم و بگوییم جمعاً 5 قیژژژژژ کالا داریم!
اما خب چه کنیم که آقا میعاد صالحی با این کارنامه شدیداً منفی، مثل غریقی که در حال غرق شدن است، مجبور است با شاخص سازی های جعلی و تعجب آور، برای خودش کارنامه مثبت بسازد!
اتفاقا این دو پارامتر بسیار به هم مربوطند و به حمل در سیر اشاره دارند.
البته منطقی است که صرفا میانگین گرفته نشود و براساس ملاحظات مختلف، ضریب بخورند
کما اینکه تاثیر رشد منفی بار خیلی بیشتر از رشد مثبت مسافر بوده و یک محاسبه کاملا fair انجام شده است. روی صحبتم البته به کسانی است که از شاخصها برای بهره برداری سیاسی استفاده نمی کنند و صرفا فنی حرف میزنند.