بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

خانم وزیر با قانون گریزی 1 ساله مدیریت راه آهن چه برخوردی می کند؟

مدیریت راه آهن یک سال است که برخلاف تکلیف قانونی از انتشار نتیجه طرح جامع حمل و نقل ریلی و انعکاس آن به وزارت راه و شهرسازی، طفره رفته است. سوال اینجاست که فرزانه صادق چه واکنشی به ترک فعل راه آهن نشان خواهد داد؟

خانم وزیر با قانون گریزی 1 ساله مدیریت راه آهن چه برخوردی می کند؟
تین نیوز

مدیریت راه آهن یک سال است که برخلاف تکلیف قانونی از انتشار نتیجه طرح جامع حمل و نقل ریلی و انعکاس آن به وزارت راه و شهرسازی، طفره رفته است. سوال اینجاست که فرزانه صادق چه واکنشی به ترک فعل راه آهن نشان خواهد داد؟

طرح جامع حمل و نقل ریلی که توسط یکی از مراکز دانشگاهی کشور تهیه و تدوین شده است می تواند اولویت بندی بین پروژه ها و طرح های زیربنایی سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه ریلی را به صورت شفاف مشخص کند. این طرح نقطه پایانی بر تخصیص بودجه به پروژه های بدون اولویت خواهد گذاشت.

تهیه کنندگان این طرح به نحوه برخورد مدیریت شرکت راه آهن با طرح جامع، انتقادات جدی دارند و در مصاحبه تصویری که با نود اقتصادی انجام داده اند، مدیران راه آهن را به ترک فعل متهم کرده اند.

محمد تمنایی مجری تهیه طرح مذکور در این مصاحبه می گوید: از اسفند 1397 با پیگیری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ماموریت تدوین طرح جامع حمل و نقل ریلی و طراحی شبکه ریلی به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

وی می افزاید: خروجی این طرح که برای اولین بار در 35 سال اخیر انجام شده است می تواند به شفافیت اولویت بندی پروژه ها و طرح های ریلی کشور منتهی شود و بسیار ارزشمند است. با این حال مدیریت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دلایل نامعلوم از اعلام گزارش و ارسال خروجی ها به وزارت راه و شهرسازی طفره می رود و از تکلیف مصرح قانونی شانه خالی می کند.

این در حالیست که وزارتخانه تاکید فراوانی داشته است که طرح جامع به سرانجام برسد و در یکسال اخیر بالغ بر 10 نامه از وزارت راه به شرکت راه آهن ارسال شده و درخواست شده که نتایج طرح جامع ریلی به وزارتخانه ارسال شود.

تمنایی می افزاید: به دلیل سرپیچی مدیر زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه نتوانسته است به جمع بندی راجع به طرح جامع برسد. این وقفه و خلاء بزرگ تاثیر سویی بر کل بهره وری حمل و نقل ریلی دارد چرا که بدون طرح جامع برخی پروژه ها که اولویتی ندارند بودجه سنگین می گیرند و اولویت دار می شوند و بعضی دیگر از پروژه های با اولویت بسیار بالا، بودجه ای نمی گیرند.

تمنایی در پایان مصاحبه تصویری خود با نود اقتصادی از وزیر جدید راه و شهرسازی – خانم فرزانه صادق – درخواست می کند با صدور دستوری به شرکت راه آهن، به مانع تراشی مدیریت راه آهن در اجرای طرح جامع حمل و نقل ریلی پایان دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    این هم از جنایات بزرگ و تاریخی میعاد صالحی است که نباید فراموش بشود.
    این مطالعه بسیار مهم راهبردی کشور باعث میشود خطوط ریلی فاقد توجیه اقتصادی شروع نشوند و بلکه بر مبنای منافع ملی و اقتصادی ساخته شوند اما متاسفانه به رغم آماده شدن نتایج این مطالعه، آقای میعاد صالحی با بهانه های واهی اجازه اجرای آن را نمیدهد. نتیجه این مانع تراشی، آن است که ساخت خطوط ریلی جدید نه بر مبنای مطالعات اقتصادی بلکه در لابی های پشت پرده و محفلی تصویب شود و خسارت های آن سالها دامن گیر راه آهن و اقتصاد ملی باشد.
    باید معلوم شود که دلیل جلوگیری از اجرای این مطالعه چیست و منافع چه کسانی و چه محافلی در این مانع تراشی نهفته است.

  • امیرعلی

    تیتر زنی مغرضانه (طبق معمول)