پیشرفت فیزیکی خط آهن میانه - اردبیل به بیش از ۴۵ درصد رسید
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه - اردبیل را بیش از ۶۸درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت ساختمان ایستگاههای این مسیر ریلی ۳۲ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی کل این خط آهن به ۴۵.۵ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه - اردبیل را بیش از ۶۸درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت ساختمان ایستگاههای این مسیر ریلی ۳۲ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی کل این خط آهن به ۴۵.۵ درصد رسیده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه آهن میانه -اردبیل افزود: رئیس و اعضای کمیسیون عمران با سفر به استان اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه تصمیم های مهمی اتخاذ شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن میانه- اردبیل اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوبآهن در استان اردبیل می توان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبیل منتقل کرد.
خادمی یادآورشد: راه آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر در دو بخش میانه- فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر در دست اجرا است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، ۳۱ دستگاه پل دره ای بزرگ به طول ۴ هزار و ۲۳ متر، ۳ کیلومتر پل آبرو و ۴ کیلومتر گالری در این محور طراحی شده که احداث آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.
خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافیک مسافری این راه آهن در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه ۴ میلیون تن پیش بینی شده است.