◄ آزادراه تهران-شمال یک شاهکار مهندسی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه یک آزاد راه تهران – شمال نیاز به بودجه 700 میلیارد تومانی دارد و برای ساخت قطعه 2 ، دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این قطعه سه ساله ساخته میشود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال افزود: قطعه یک آزادراه تهران – شمال 32 کیلومتر است که عملیات منحصر به فردی برای ساخت تونلهای آن انجام شد و پلهای بسیار عظیمی در طول این محور ساخته شده است و باید بگویم که این حجم از عملیات مهندسی با تکنولوژی جدید اولین بار است که در کشور به اجرا میرسد.
خادمی تاکید کرد: آزادراه تهران – شمال یک شاهکار مهندسی در کشور محسوب میشود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به پیشرفت پروژه و مقایسه آن در دولت یازدهم و دولتهای قبل گفت: زمانی که دولت یازدهم در این پروژه شروع به کار کرد پیشرفت فیزیکی قطعه یک 30 درصد بود و امروز پیشرفت فیزیکی این پروژه به 85 درصد رسیده است و تقریبا 20 درصد از کار باقیمانده است.
او درباره حجم هزینه روزانه این پروژه نیز گفت: روزانه 100 میلیارد تومان توسط پیمانکاران این پروژه صورت وضعیت میشود و برخی از رکوردهای مهندسی در عملیات ساخت این پروژه شکسته شده است به طوری که آمار لاینینگ در روز 60 متر است.
خادمی تاکید کرد: در بخش اول قطعه 2 به دو بخش تقسیم میشود. در بخش اول ساخت تونل البرز به طول 6400 متر را داریم که عملیات ساخت بخش شرقی تونل البرز را شروع کردهایم و در یک سال آینده هزار متر از بخش شرقی این تونل به اتمام میرسد.
او درباره زمانبندی پروژه نیز گفت: این قطعه سه ساله ساخته و به اتمام میرسد و پس از سه سال میتوانیم قطعه یک آزادراه شمال را به تونل البرز در قطعه دو وصل کنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به هزینه مورد نیاز برای اتمام قطه 2 نیز گفت: برای ساخت قطعه 2 به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 800 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد شده است.