◄ جزییات فاینانس 4 پروژه ریلی شرکت ساخت با چین
خط اعتباری جدیدی با حضور ریس جمهور چین و ایران بازگشاییشده است که در پی آن هرچه زودتر به مرحله اجرای عملیات این 4 پروژه میرسیم.
![جزییات فاینانس 4 پروژه ریلی شرکت ساخت با چین](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/rJsBFTNudiLo/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLEPI_KM11SNc/%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B9%D9%84%DB%8C+%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%DB%8C.jpg)
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از جذب فاینانسور برای 4 پروژه ریلی خبر داد و گفت: برای ساخت راهآهن همدان به سنندج و سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج با طرف چینی به تفاهم رسیدهایم و آماده مبادله تفاهمنامه هستیم.
جبار علی ذاکری در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز در خصوص عملکرد شرکت ساخت در جذب فاینانسور با هدف پیشبرد پروژههای ریلی کشور، گفت: هماکنون جذب فاینانسور برای 4 پروژه ریلی تمام مراحل خود را سپری کرده است و فقط منوط به تأمین خط اعتبار از طرف دولت چین (فاینانسور اصلی) است.
وی خبر داد که خط اعتباری جدیدی با حضور رئیس جمهور چین و ایران بازگشاییشده است که در پی آن هرچه زودتر به مرحله اجرای عملیات این 4 پروژه میرسیم.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در خصوص جزییات این پروژهها، ادامه داد: در پروژه غرب کشور از راهآهن کرمانشاه به مرز خسروی با یک شرکت چینی به نتیجه رسیدهایم و موافقتنامهای بین ما و طرف چینی مبادله شده است و پروژه دوم راهآهن شیراز به بوشهر است که توافقات نهایی آن انجام و قبل از سال جدید بهصورت رسمی طی جلسهای با حضور اصحاب رسانه به امضای مقام عالی وزارت رسید.
وی از جذب 2 فاینانس برای دو پروژه ریلی دیگر خبر داد که در مراحل نهایی تفاهم است و گفت: نخست ساخت راهآهن همدان به سنندج و دیگری سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج است که با طرف چینی به تفاهم رسیدهایم و آماده مبادله تفاهمنامه است.
به گفته ذاکری چهارمین قرارداد که بازهم از سوی چینیها به مرحله اجرا خواهد رسید. پروژه راهآهن گرگان- بجنورد- مشهد است که توافقات اصلی آن با طرف چینی و آستان قدس صورت گرفته است و مجوزهای لازم اخذ و ظرف یک ماه آینده مبادله خواهد شد.
به گزارش تین نیوز طـرح راهآهن تهران-همدان-سنندج به طول 410 کیلومتر، بهصورت یکخطه، با سرعت طرح km/h 160 برای مسافری و km/h 120 برای باری طراحیشده است
مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول 150 کیلومتر. این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباطکریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور مینماید.
قرار است پس از اتمام مسیر همدان-سنندج در آینده راهآهن به مرز باشماق مریوان وصل شود.