◄ حل گرهترافیکی دماوند با تکمیل کمربندی غربی
با احداث کمربندی غربی دماوند، مشکل واپسزدگی ترافیک در تنها بزرگراه تکمیلشده منتهی به شمال کشور حل میشود. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این جاده به طول 6.5 کیلومتر در دو لاین رفتوبرگشت طراحیشده که با پیشرفت فیزیکی 40 درصد درحال اجراست.
با احداث کمربندی غربی دماوند، مشکل واپس زدگی ترافیک در تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور حل می شود.
خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این جاده به طول 6.5 کیلومتر در دو لاین رفت وبرگشت طراحی شده که با پیشرفت فیزیکی 40 درصد درحال اجراست.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خادمی در بازدید از کمربندی دماوند گفت: با تکمیل شدن این پروژه، گره ترافیکی مسیر تهران به فیروزکوه برطرف می شود و در کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی شهر دماوند نیز مؤثر خواهد بود.
او با اشاره به اجرایی شدن مطالعات فاز یک رینگ شرقی اظهار داشت: بازنگری مطالعات برای اجرا شدن بهترین گزینه در حال انجام است که با انتخاب مسیر مناسب، عملیات اجرایی این رینگ آغاز می شود.
خادمی از دیگر مزایای این کمربندی به قابلیت اجرایی شدن یک اتصال به شهر مشاء و جاده هراز اشاره کرد و گفت: این اتصال موجب کاهش بار ترافیکی و مشکلات شهر رودهن و جاده هراز می شود و در سرریز ترافیک جاده هراز به این محور حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم شهر را مناسب ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان های تهران، سمنان، مازندران و گلستان معرفی کرد و افزود: این پروژه به دلیل واقع شدن در کریدور شمال-جنوب و اتصال پایتخت به شمال کشور و تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکمیل راه های ارتباطی که بار ترافیک این محور را کاهش می دهد نیز در دستورکار قرار دارد.
بزرگراه رودهن-فیروزکوه-قائم شهر به دلیل قرارگیری در دو مسیر پرتردد تهران به مشهد و تهران به سواحل دریای خزر دارای بار ترافیکی بسیاری است و به دلیل پیچ های کمتر نسبت به محور هراز برای حمل بار مناسب تر است.
با سلام و عرض ادب
آیا مسیر مترو دماوند از همین مسیرکمربند غربی دماوند استفاده میشود
یا مسیر دیگری در نظر گرفته شده است