◄ سرمایهگذاری آذربایجان بر خط ریلی رشت-انزلی نیست
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل وضعیت ساخت خط ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل وضعیت ساخت خط ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا را تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از فارس، خیرالله خادمی گفت: مسیر ریلی از قزوین- رشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، ساخته شده و در آستانه بهرهبرداری قرار دارد.
او به انجام پروژه رشت-آستارا توسط راهآهن و رشت-انزلی توسط شرکت ساخت اشاره کرد و گفت: خط رشت-انزلی و همچنین رشت -آستارا تا 10 کیلومتر پس از رشت، مشترک است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: از آنجا این مسیر ریلی دوشاخه میشود که یک شاخه به سمت بندرانزلی میرود و یک شاخه هم به سمت بند آستارای ایران میرود و این دو خط کارکرد مختلف دارند.
خادمی ادامه داد: بندر انزلی، شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی در قالب یک خط آنتنی 50 کیلومتری به شبکه ریلی کشور وصل میشود.
او تصریح کرد: در دو قطعه رشت تا انزلی را میسازیم که یکی از قطعهها از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شد و امروز 20درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل تصریح کرد: زیرسازی مسیر رشت-بندرانزلی در حال انجام است، همچنین مناقصه قطعه دوم هم در پایان سال 96 انجام شد و پیمانکار در قطعه دوم رشت تا انزلی در حال تجهیز کارگاه است.
خادمی در ادامه گفت: در راستای تکمیل شبکه ریلی شمال-جنوب کشور و اتصال شبکه ریلی به خط آهن آستارای ایران-آستارای آذربایجان، ضرورت داشت خط پس از رشت در ادامه مسیر به آستارا متصل شود تا شبکه ریلی بینالمللی تکمیل شود.
او اظهار داشت: رقم 500 میلیون دلاری که قرار است آذربایجان به تکمیل خطریلی کمک کند، مشمول تکمیل خط رشت -آستارا است.