بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
با حضور نوبخت:

◄ اولین قطار آزمایشی قزوین رشت وارد ایستگاه رشت شد

قرار است راه‌آهن قزوین-رشت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد که امروز با حضور مسئولان مربوطه به صورت آزمایشی به ایستگاه رشت رسید.

اولین قطار آزمایشی قزوین رشت وارد ایستگاه رشت شد
تین نیوز

 خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه تیمی از مدیران شرکت راه‌آهن و هم‌چنین امیر امینی معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در اولین قطار آزمایشی مسیر قزوین رشت حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، راه‌آهن قزوین-رشت که قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، امروز با حضور مسئولان مربوطه به صورت آزمایشی به ایستگاه رشت رسید.

این محور در کریدور شمال-جنوب کشور قرار دارد و با داشتن 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل بزرگ یک ابر پروژه ریلی محسوب می‌‌شود.

بهره‌برداری از این مسیر ریلی نه تنها در توسعه شبکه ریلی داخلی موثر است که تحولی در حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی است و با داشتن مناظر طبیعی زیبا می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

در حال حاضر 11 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور موجود است و 110 کیلومتر خط ریلی نیز در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده که عدد قابل توجهی است.

در سال گذشته 510 کیلومتر ریل‌گذاری صورت گرفته و در سال‌جاری نیز 530 کیلومتر ریل‌گذاری در اهداف شرکت تعریف شده است.

 چندی پیش نیز راه‌آهن مراغه- ارومیه نیز با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام

    عجب سرعتي؟٥٣ كيلومتر بر ساعت