◄ پیشرفت ۸۰ درصدی راه آهن رشت- کاسپین
معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی راه آهن رشت- کاسپین خبر داد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی راه آهن رشت- کاسپین خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، عباس خطیبی گفت: راه آهن رشت کاسپین در بخش زیر سازی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مسیر ۳۵ کیلومتری، حدود ۱۲ کیلومتر ریل گذاری شکل گرفته است که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
خطیبی افزود: راه آهن چابهار - زاهدان میر هم ریلی در کریدور شمال به جنوب شرق کشور ا ست که با ۶۲۸ کیلومتر طول تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری میرسد.
وی گفت: برخی از بنادر کشور همچون بندر عباس و امام خمینی به شبکه ریلی متصل هستند و بنادر بوشهر و چابهار در دریای جنوب و بندر انزلی یا کاسپین در دریای خزر نیز در حال احداث هستند.
خطیبی با اشاره با تاثیر سه بندر بوشهر، جابهار و انزلی بر تکمیل کریدور ترانزیتی شمال - جنوب گفت: بندر چابهار با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که دارد امکان ترخیص ۸ میلیون تن بار و اتصال به شبکه ریلی کشور را دارد. از این رو نیاز به پس کرانه ریلی دارد تا با فراهم کردن ظرفیتها از طریق ریل؛ علاوه بر اتصال به مرکز کشور ایران را به کشورهای مشترک المنافع (cis) و شمال اروپا وحوزه قفقاز متصل کند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور بندر بوشهر را یکی از بنادر مهم کشور در جنوب عنوان کرد و افزود: این بندر علاوه بر اینکه مرکز استان بوشهر را به شبکه ریلی متصل میکند این امکان را به وجود میآورد که بارهایی که در آن بندر ترخیص میشوند بتوانند با شبکه ریلی به سطح کشور یا کشورهای همسایه منتقل شوند.
وی درباره راه آهن اصفهان -شیراز نیز گفت: این مسیر ریلی در سالهای گذشته ساخته شده و در ادامه راه آهن شیراز -بوشهر تکمیل کننده یک کریدور در داخل کشور است و اتصال بندر انزلی یا کاسپین بعد از راه آهن قزوین -رشت از اهمیت به سزایی برخوردار است، زیرا عملا کریدور شمال- جنوب را در کشور تکمیل میکند و میتواند شرایط بسیار مناسبی را برای اتصال دریای جنوب به دریای شمال در کشور و از آن طریق به صورت حمل و نقل ترکیبی بار به روسیه و کشورهای اروپایی فراهم کند.
مشکل همه اینها پول هست ، عیب ماندگی ها زیرساختی بسیار ، بودجه در مقابل بسیار اندک
مشکل همه اینها پول هست ، عقب ماندگی ها زیرساختی بسیار ، بودجه در مقابل بسیار اندک