به زودی با بهره برداری تونل خلخال به اسالم سفر به شمال و مرکز کشور تسهیل می شود
عملیات اجرایی تونل خلخال - اسالم به همراه راه های دسترسی به طول ۴ هزار و ۱۰۰ متر در استان اردبیل آغاز شد.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با هدف حذف گردنه های کوهستانی، کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در محور خلخال - اسالم عملیات اجرایی تونل خلخال - اسالم به همراه راه های دسترسی به طول ۴ هزار و ۱۰۰ متر در استان اردبیل آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده از آغاز عملیات اجرایی تونل خلخال - اسالم و راه های دسترسی آن به طول ۴ هزار و ۱۰۰ متر خبر داد و گفت: احداث این تونل با هدف حذف گردنه الماس به ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۰۰ متر و تسهیل دسترسی به شهرستان خلخال به ویژه در شش ماه دوم سال که به علت برف و کولاک عملا مسدود می شود، آغاز شد.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: محور خلخال - اسالم و خلخال - پونل تنها مسیر دسترسی شهرستان خلخال به مناطق شمالی و مرکزی کشور است و احداث این تونل در محدوده مجره تا زندانه موجب ارتقا ایمنی، افزایش سرعت طرح است و با توجه به دسترسی ایمن و همیشگی به واسطه این تونل از نظر ملاحظات امنیتی و پدافند غیرعامل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
کدخدا زاده کاهش زمان سفر را از دیگر مزایای طرح اعلام کرد و ادامه داد: با احداث این پروژه مسیر ۷۱ کیلومتری خلخال به اسالم حدود هشت کیلومتر کوتاه تر می شود و کاهش طول مسیر در محورهای خلخال - اسالم، خلخال - پونل، خلخال - پونل - رشت و خلخال - اسالم - رشت را نیز به همراه دارد.
وی اجرای روسازی بتنی در مسیر را از ویژگی های مهم طرح دانست و ادامه داد: به منظور ساخت این تونل به همراه راه های دسترسی آن ۳۸ هزار متر مکعب بتن ریزی درجا، ۲.۶ هزار متر مکعب بتن پیش ساخته و ۸.۴ هزار متر مکعب بتن غلطکی به کار می رود.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین تعداد پل های کوچک مسیر را ۷ دستگاه به طول ۱۳۰ متر و تونل های مسیر را ۲ دستگاه به طول ۲ هزار و ۶۸ متر اعلام کرد.
به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، این محور جدید با امتداد بر روی جاده موجود خلخال - اسالم بعد از عبور از زیر جاده فعلی وارد تونل شماره یک به طول ۱۸۷۰ متر و شیب طولی حدود ۰.۵ درصد می شود و بعد از خروج از تونل و طی کردن ۸۰۰ متر وارد تونل شماره دو به طول ۲۸۸ متر شده و در انتهای وارد محدوده ی روستای کرمان می شود.
احتمالا،ده بیست سال بعد افتتاح کنن.
کدوم تونل کدوم جاده انشاالله 30سال دیگه چیه دورغ مینویسید
با سلام.. .بیشتر جنبه انتخاباتی داره ...از این حرفها زیاد بوده ...علی برکت الله
سالهاست که پروژه های خلخال نیمه تمام مانده است از پروژه سد پایاب کوثر گرفته تا پروژه سد سجن و علی الخصوص پیر پروژه منجیل درام خلخال که بیش از ۵۰ سال از کلنگ زنی آن می گذرد و دیگر پروژه ها که هیچ کدام به مرحله بهره برداری نرسید. این پروژه هم به سرنوشت آنها دچار خواهد شد .متاسفانه بی لیاقتی مسئولان در خلخال بیداد می کند و استان اردبیل به خلخال مثل بچه سر راهی نگاه می کند.
فکرکنم جاده خلخال منجیل قدیمی ترین طرح عمرانی کشورهست بیش از۵۰ساله مطرحه
یکخطمتروپرند.را۸سالهنتونستیداجراییکنید
بچه بودیم میگفتند جاده طارم کلور خلخال و ماسوله شال خالخال وماسال گیلوان شال خلخال ایجاد می شود .ما پیر شدیم هنوز که هنوز است همان جاده خاکی صعب العبور هست که هست! این تونل شاید ۱۵۰۰ شمسی به پایان رسد...
مهمترین مسیر منطقه منجیل زنجانه که معلوم نیست کی افتتاح میشه.هزاران لیتر سوخت هدر میره برای اتصال غرب و شمال.
زیرگذرزیردریای خلیج فارس اتصال دوخشکی تنگه هرمز اززیردریاچقدرمیتوان درآمددداشته باشد