بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

محدودیت‌های حریم سامانه DVOR فرودگاه نوشهر رفع شد

به دنبال درخواست نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین قول وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر در زمان تعیین‌شده یک‌ماهه، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در این فرودگاه را برداشت.

محدودیت‌های حریم سامانه DVOR فرودگاه نوشهر رفع شد
تین نیوز

به دنبال درخواست نماینده مردم نوشهر در مجلس  و همچنین قول وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر در زمان تعیین‌شده یک‌ماهه، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در این فرودگاه را برداشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با توجه به پیشنهاد شرکت و تائید مراتب توسط سازمان هواپیمایی کشور، تمام محدودیت‌های ناشی از حریم سامانه DVOR نصب‌شده در فرودگاه نوشهر برداشته شد و اکنون مالکان این زمین‌ها می‌توانند نسبت به بهره‌برداری مالکانه خود بر اساس قانون اقدام کنند.

پیش‌ازاین وزیر راه و شهرسازی، 26 آذرماه به‌منظور پاسخ دادن به سؤال احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر در مجلس حاضر شد و قول داد طی یک ماه مشکل مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نوشهر برطرف شود که با عملکرد به‌موقع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این وعده وزیر راه و شهرسازی محقق شد.

در واقع، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت بخشی از اراضی قرارگرفته در جنوب باند فرودگاه نوشهر، جلسه‌های کارشناسی را برگزار کرد و ضمن مطالعه اسناد و مدارک و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و ایکائو و با در نظر گرفتن اهداف حفظ قدرت، توان عملیاتی و ایمنی فرودگاه، در راستای برطرف کردن محدودیت‌های ناشی از سامانه DVOR برای بهره‌برداری قانونی املاک اقدام کرد.

نتایج مطالعات به ارائه پیشنهادهایی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی برای برطرف کردن مشکل به سازمان هواپیمایی کشوری و در ادامه، به موافقت آن سازمان منتج شد. بنابراین، مالکان می‌توانند نسبت به بهره‌برداری مالکانه خود از زمین‌ها اقدام کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.