بازدید سایت : ۴۴۸۳۱
از سوی مدیرکل کنترل ترافیک هوایی عنوان شد

تلاش ویژه کنترلرها در زمان بارش شدید برف برای ایجاد هماهنگی

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از افزایش فعالیت ها و تلاش ویژه کنترلرهای ستاد و برج تقرب مهرآباد ازشامگاه گذشته همزمان با بارش برف خبر داد.

تلاش ویژه کنترلرها در زمان بارش شدید برف برای ایجاد هماهنگی
تین نیوز

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از افزایش فعالیت ها و تلاش ویژه کنترلرهای ستاد و برج تقرب مهرآباد ازشامگاه گذشته همزمان با بارش برف خبر داد.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسعود نیکبخت عنوان کرد: از شامگاه گذشته باند فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد را بررسی  و بر اساس اطلاعات هوانوردی، شرایط بارش به شرکت های هواپیمایی میزان ترمزگیری، شرایط جوی و ارتفاع پرواز را اعلام کردیم تا بر اساس این اطلاعات به پرواز اقدام کنند.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شکت فرودگاهها و ناوری هوایی ایران با بیان اینکه پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) یک ساعت زودتر از مهرآباد دچار مشکل شد و هواپیماها  قادر به نشستن دراین فرودگاه نشدند، افزود: برج تقرب فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) با مرکز کنترل در ارتباط بودند و پروازها به فرودگاه احتیاطی منتقل شدند. لذا فرودگاه اصفهان پذیرای 10 پرواز عبوری فرودگاه امام خمینی(ره) شد و پس از این فرودگاه، شیراز و یزد بیشترین پذیرش پروازهای فرودگاه امام(ره) را داشتند.

وی گفت: در شرایط غیرعملیاتی بودن فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد، تمام فرودگاه ها قبل از ارتفاع دادن پروازها با ستاد و فرودگاه مقصد هماهنگ می شوند تا مشکلی در پروازها رخ ندهد و این موضوع، حجم کار کنترلرها را بالا ی برد و آنها باید این هماهنگی و هدایت پروازهای عبوری را انجام دهند. ضمن اینکه باند مهرآباد ساعت به ساعت بازدید و اطلاعات هوانوردی آن دوباره تمدید می شود و به اطلاع تمام شرکت های هواپیمایی می رسد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.