بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

گام نهایی برای توسعه فرودگاه اصفهان برداشته شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با تصویب پیشنهاد الحاقی معافیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از پرداخت سود سهام و مالیات در خرید املاک، گام‌نهایی توسعه فرودگاه اصفهان ‌برداشته شد.

گام نهایی برای توسعه فرودگاه اصفهان برداشته شد
تین نیوز

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با تصویب پیشنهاد الحاقی معافیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از پرداخت سود سهام و مالیات در خرید املاک، گام‌نهایی توسعه فرودگاه اصفهان ‌برداشته شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ناهید تاج‎الدین با اشاره به رای آوردن پیشنهاد الحاقی مربوط به معافیت شرکت فرودگاه‎ها و نابری هوایی ایران از سود سهام و مالیات مربوط به خرید املاک گفت: با توجه به نقش حیاتی فرودگاه به عنوان یکی از اصلی‎ترین زیرساخت‎های توسعه بویژه توسعه گردشگری و همچنین به منظور تأمین استانداردها و ایمنی پروازها لازم بود محدودیت ظرفیت پذیرش هواپیما در فرودگاهها بویژه فرودگاه‎های بین المللی مهرآباد و شهید بهشتی اصفهان برداشته شود که این تنها با تملک عرصه در اختیار بخش نظامی امکان‎پذیر بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین زمینه از یکسال پیش برای آزادسازی اراضی فرودگاه و تملک عرصه در اختیار بخش نظامی برای توسعه فرودگاه اصفهان اقدام کردیم و خوشبختانه تیرماه امسال شاهد توافق چند جانبه برای آزادسازی اراضی اطراف فرودگاه بودیم اما متاسفانه پرداخت هزینه املاک‌ خریداری شده توسط فرودگاه با مشکل مواجه بود.

وی گفت: با بررسی‎های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که معافیت فرودگاه‎های مذکور از پرداخت سود سهام و مالیات در بودجه ۹۷، کمک می‎کند که فرودگاه‎ها بتوانند با این معافیت‎ها، هزینه خرید املاک را تأمین کنند.

تاج الدین افزود: در این زمینه ما سعی کردیم با ارائه یک پیشنهاد الحاقی در لایحه بودجه ۹۷ این مانع را برطرف کنیم. پیشنهاد ما این بود که بخشی از درآمدهای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران که برای خرید املاک از نیروهای مسلح اختصاص داده می‎شود، به عنوان هزینه تلقی و از مالیات معاف شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همچنین پیشنهاد ما این بود، بخشی از املاک و دیگر دارایی‎های ثابت این شرکت که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‎شود نیز از پرداخت مالیات معاف شود که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.

تاج الدین گفت: این پیشنهاد الحاقی که نیاز به رای دو سوم نمایندگان داشت  با رایزنی گسترده با ۱۳۰ رای موافق، ۲۹ مخالف و پنج رای ممتنع به تصویب رسید که گام بسیار مهمی در راستای رفع موانع توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است و روند توسعه این فرودگاه را تسریع می‎کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.