◄ فرصت و تهدید استفاده از شرکتهای دانشبنیان در خدمات فرودگاهی
استفاده از توان شرکتهای دانشبنیان، هم فرصت و نیز تهدید است. باید به درگاهی واحد که حامی و متمایزکننده این حوزه باشد، برسیم. ما در این حوزه یکطرفه نیز عمل نمیکنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: افتتاح 22 پروژه جدید در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی گامی در راه دستیابی به فرودگاه های هوشمند است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، رحمت الله مه آبادی درباره تفاهم نامه همکاری های علمی و فناوری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: این تفاهمنامه دو هدف عمده داشت؛ یکی بهره برداری از 22 پروژه مبتنی بر IT و مخابرات هوانوردی و هدف دوم بومی سازی و استفاده از توان داخلی بود.
وی افزود: در چارچوب این توافق نامه بنا داریم با ایجاد درگاهی واحد، فرصتی ویژه برای دانش پژوهان و صنعت گران نخبه کشور جهت تأمین نیازمندی های این صنعت فراهم شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تلاش می کنند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ساختار و سازوکاری جدید و بسیج هدفمند و ساماندهی کارآفرینان و متخصصان کشور برای تمرکز بر بومی سازی فناوری های این صنعت به حرکت خود در مسیر کاهش وابستگی صنعت با راهبرد اتکا به توان و دانش داخل شتابی دوچندان دهند.
وی عنوان کرد: ما در عرصه اقتصاد دانش بنیان تجربه های موفق و ناموفق زیادی داشته ایم و گاه شاهد بازگشت به عقب بوده ایم. امیدواریم در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری به ساختار و شیوه ای واحد برای دستیابی به ایمنی هوایی و استانداردهای بین المللی برسیم.
مه آبادی بابیان اینکه استفاده از توان شرکت های دانش بنیان هم فرصت و نیز تهدید است، افزود: باید به درگاهی واحد که حامی و متمایزکننده این حوزه باشد، برسیم. ما در این حوزه یک طرفه نیز عمل نمی کنیم.
او گفت: افتتاح 22 پروژه جدید در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی گامی در راه دستیابی به فرودگاه های هوشمند است.