◄ جانمایی حدود 34 هزار هکتار از اراضی فرودگاههای کشور
200 فقره سند تک برگ فرودگاهی به مساحت 12 هزار هکتار جانمایی شد.
مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به جانمایی 34 هکتار از اراضی فرودگاهی استانهای مختلف کشور در لایه حدنگار کشور، از انجام تمام مراحل قانونی و دریافت 200 فقره سند تکبرگ متعلق به 12 هزار هکتار از مساحت جانمایی شده خبر داد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی بابیان اینکه سال 95 جانمایی اراضی فرودگاهی کشور در لایه کاداستر آغازشده است، میگوید: در طول سال 95 و اوایل سال 96 توانستیم 95 درصد اراضی فرودگاهی کشور را شامل نزدیک به 34 هزار هکتار بدون صرف هزینه، جانمایی کنیم. از سال 96 نیز دریافت سند و مستندسازی اراضی را شروع کردیم و تمام مراحل قانونی را پشت سر گذاشتیم. تاکنون توانستهایم برای 12 هزار هکتار زمین به تعداد 200 فقره سند تکبرگ دریافت کنیم.
مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی میافزاید: در جانمایی و دریافت اسناد اراضی با مشکلات زیادی روبهرو بودیم ولی با پیگیریهای مستمر و بیوقفه و همدلی مدیران شرکت باوجود کمبود نیروی انسانی توانستیم به اذعان رئیس و معاون سازمان ثبتاسناد و املاک کشور پیشتاز در مستندسازی اراضی بافاصله زیاد از دستگاههای دیگر شویم.
وی بابیان اینکه فرودگاههای خراسان جنوبی پیشتاز در مستندسازی اراضی هستند، میگوید: سال گذشته برای تمام اراضی فرودگاههای بیرجند و طبس سند تکبرگ دریافت شد.
رفیعی میافزاید: تاکنون برای حدود 100 هکتار از اراضی این فرودگاه سند تکبرگ دریافت شده است.
مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاههای کشور دولتی هستند، میگوید: دریافت سند برای اراضی دولتی با شناسایی راهکارهای قانونی و استفاده از ظرفیتهای قانونی ذیربط با تمام مشکلات و محدودیتهای موجود مسیر خود را طی میکند ولی امسال در نظر داریم به تطبیق قوانین و مقررات مربوط نسبت به تملک اراضی که دارای دعاوی قضایی نیز هستند، بپردازیم.
رفیعی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکتی خودگردان و درآمد- هزینه است، تاکید میکند: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران باید با شناسایی داراییهای خود به برنامهریزی برای کسب درآمد و مدیریت هزینهها بپردازد و باید بتواند به بهترین شکل از داراییهای خود استفاده و از آن صیانت کند.
وی بابیان اینکه اراضی، مهمترین و ماندگارترین دارایی مادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است، میگوید: مستندسازی اراضی و دریافت اسناد آنها میتواند نقش تسهیلکننده در افزایش درآمد شرکت ایفا کند.
رفیعی از برنامهریزی برای شناسایی اماکن فرودگاهی نیز خبر میدهد و میافزاید: برنامه اصلی مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمایی پنج درصد باقیمانده اراضی تا پایان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.