بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ جانمایی حدود 34 هزار هکتار از اراضی فرودگاه‌های کشور

200 فقره سند تک برگ فرودگاهی به مساحت 12 هزار هکتار جانمایی شد.

جانمایی حدود 34 هزار هکتار از اراضی فرودگاه‌های کشور
تین نیوز

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به جانمایی 34 هکتار از اراضی فرودگاهی استان‌های مختلف کشور در لایه حدنگار کشور، از انجام تمام مراحل قانونی و دریافت 200 فقره سند تک‌برگ متعلق به 12 هزار هکتار از مساحت جانمایی شده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی بابیان اینکه سال 95 جانمایی اراضی فرودگاهی کشور در لایه کاداستر آغازشده است، می‌گوید: در طول سال 95 و اوایل سال 96 توانستیم 95 درصد اراضی فرودگاهی کشور را شامل نزدیک به 34 هزار هکتار بدون صرف هزینه، جانمایی کنیم. از سال 96 نیز دریافت سند و مستندسازی اراضی را شروع کردیم و تمام مراحل قانونی را پشت سر گذاشتیم. تاکنون توانسته‌ایم برای 12 هزار هکتار زمین به تعداد 200 فقره سند تک‌برگ دریافت کنیم.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی می‌افزاید: در جانمایی و دریافت اسناد اراضی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم ولی با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه و همدلی مدیران شرکت باوجود کمبود نیروی انسانی توانستیم به اذعان رئیس و معاون سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور پیشتاز در مستندسازی اراضی بافاصله زیاد از دستگاه‌های دیگر شویم.

وی بابیان اینکه فرودگاه‌های خراسان جنوبی پیشتاز در مستندسازی اراضی هستند، می‌گوید: سال گذشته برای تمام اراضی فرودگاه‌های بیرجند و طبس سند تک‌برگ دریافت شد.

رفیعی می‌افزاید: تاکنون برای حدود 100 هکتار از اراضی این فرودگاه سند تک‌برگ دریافت شده است.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاه‌های کشور دولتی هستند، می‌گوید: دریافت سند برای اراضی دولتی با شناسایی راهکارهای قانونی  و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ذی‌ربط با تمام مشکلات و محدودیت‌های موجود مسیر خود را طی می‌کند ولی امسال در نظر داریم به تطبیق قوانین و مقررات مربوط نسبت به تملک اراضی که دارای دعاوی قضایی نیز هستند، بپردازیم.

رفیعی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکتی خودگردان و درآمد- هزینه است، تاکید می‌کند: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید با شناسایی دارایی‌های خود به برنامه‌ریزی برای کسب درآمد و مدیریت هزینه‌ها بپردازد و باید بتواند به بهترین شکل از دارایی‌های خود استفاده و از آن صیانت کند.

وی بابیان اینکه اراضی، مهم‌ترین و ماندگارترین دارایی مادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، می‌گوید: مستندسازی اراضی و دریافت اسناد آن‌ها می‌تواند نقش تسهیل‌کننده در افزایش درآمد شرکت ایفا کند.

رفیعی از برنامه‌ریزی برای شناسایی اماکن فرودگاهی نیز خبر می‌دهد و می‌افزاید: برنامه اصلی مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمایی پنج درصد باقی‌مانده اراضی تا پایان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.